دو هرمزگانی برگزیده دومین مهرواره کشوری «پرواز لالایی‌ها» شدند

در آیین اختتامیه دومین مهرواره کشوری «پرواز لالایی‌ها» دو هرمزگانی برگزیده شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ؛ آیین پایانی مهرواره پرواز لالایی‌ها صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در گنبدکاووس و با حضور مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون، مدیرکل کانون گلستان، رئیس شورای شهر و شهردار گنبدکاووس، معاون فرماندار، مسوولان شهرستانی،و علاقمندان برگزار شد.

این مهرواره با هدف ترویج میراث معنوی لالایی، احیای لالایی‌های اقوام و خلق آثار جدیدبرگزار شد؛ لالایی‌‎ها طیف‌های رنگارنگی از آرزوها، نیایش‌ها، بیان درد و رنج مادران برای فرزندان، انتقال احساسات، عواطف و عشق میان فرزند و والدین است.

با توجه به تنوع قومی و زبانی در ایران اسلامی یکی دیگر از اهداف برگزاری این مهرواره حفظ سنت و فرهنگ کهن اقوام مختلف بود تا نسل جدید بتواند با پیشینه‌ی خود ارتباط برقرار کند و برگزاری این برنامه در سنین مختلف یکی از دلایل آن بود.

لالایی‌ نوعی ادبیات شفاهی است و سادگی زبان و کاربردی بودن آن رمز ماندگاری لالایی‌ها بوده است.

این مهرواره شامل چهار بخش«کودک»، « نوجوان»، « بزرگسال»، « پدربزرگ و مادربزرگ‌ها»  که با ۸۵۸ اثر ارسالی با گویش‌های مختلف از استان‌های کشور کار خود را آغاز کرد.

گفتنی است ؛ مهسا شریفی عضو کانون شهرستان ابوموسی در بخش تصویری و زینب ابراهیمی از کانون شماره ۱ بندرعباس در بخش صوتی و در رده مادربزرگ ها در مهرواره ملی پرواز لالایی‌ها برگزیده شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =