درخشش مربیان کانون استان کرمانشاه در هجدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی کانون

برگزیدگان هجدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌های نمایش صحنه‌ای (زنده- عروسکی) و نمایش‌نامه‌نویسی معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت داوران این جشنواره در بخش «نمایش‌نامه‌نویسی» سه اثر را به عنوان برگزیده، دو اثر را شایسته قدردانی و سه اثر دیگر را شایسته قدردانی برای پرداختن به ادبیات فارسی معرفی کردند.
در بخش نمایش صحنه‌ای (زنده- عروسکی) دو اثر به عنوان نمایش برگزیده، دو اثر برگزیده اول و دوم بازیگری و یک اثر شایسته قدردانی بازیگری، دو اثر برگزیده اول و دوم عروسک‌گردانی و یک اثر شایسته قدردانی عروسک‌گردانی، یک اثر متن برگزیده نمایش‌نامه و یک اثر به عنوان نمایش برگزیده کارکردانی و یک اثر شایسته قدردانی کارگردانی معرفی شد.
هم‌چنین در بخش نمایش صحنه‌ای هجدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی کانون یک نمایش به عنوان برگزیده و یک اثر شایسته قدردانی طراحی و ساخت عروسک و دو اثر به عنوان برگزیده طراحی صحنه انتخاب شدند.

بر همین اساس، رحمت غلامی، مربی فرهنگی مرکز شماره یازده کرمانشاه با نمایش «تنهایی دنیا» عنوان شایسته تقدیر و متن برگزیده نمایشنامه را به خود اختصاص داد.

همچنین، علی قسمتی، مربی‌مسئول فرهنگی مرکز شماره ۴ کرمانشاه با نمایش «نامیرا» به عنوان شایسته تقدیر بخش نمایشنامه نویسی برایپرداختن به ادبیات فارسی معرفی شد.
هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرد و تا پایان سال ۹۸ مرحله استانی آن برگزار شد.
بر اساس این خبر، قرار بود فروردین ۱۳۹۹ مراسم پایانی این جشنواره به میزبانی استان خوزستان برگزار شود اما این مراسم به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور لغو شد تا این‌که در سال ۱۴۰۰ نیز به دلیل محدودیت‌ها و موانع، تلاش برای برگزاری مراسم پایانی به شکل حضوری، به نتیجه نرسید و در نهایت داوری مرحله کشوری این جشنواره به شکل مجازی و بر اساس فیلم‌های ارسالی از ۱۵ نمایش انجام شد.
در بیانیه‌ هیأت داوران هجدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی نیز گفته شده است داوران به دلیل محدودیت‌های کرونایی ناگزیر بوده‌اند نمایش‌ها را از روی فیلم داوری کنند. در این بیانیه همچنین به ضرورت توجه به دغدغه‌های کودکان و نوجوانان، مسائل زنان و چالش‌های اجتماعی از سوی داوران اشاره شده است. کیفیت پایین سطح بازیگری زنده و عروسکی در سطح عمومی جشنواره، نیاز گروه‌های نمایشی به آموزش، راهنمایی و مشاوره مستمر و لزوم توجه مسئولان به روند رو به گسترش شیوه‌های نمایش و اجرای آنها از دیگر مواردی است که در بیانیه‌ داوران این دوره بیان شده است.
هیأت داوران متشکل از حسن دادشکر پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان، آزاده پورمختار بازیگر، عروسک‌گردان و گوینده عروسکی و سامی صالحی‌ثابت کارگردان و مدرس تئاتر، برگزیدگان بخش‌های صحنه‌ای (زنده و عروسکی) و بخش نمایشنامه‌نویسی را معرفی و در بخش نمایش کتابخانه‌ای از طرح‌ها و ایده‌های منتخب قدردانی کرده‌اند.
دبیرخانه هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی اظهار امیدواری کرده است در سال ۱۴۰۱ با بهبود نسبی اوضاع و شرایط، امکان اکران عمومی نمایش‌های برگزیده در تهران و استان‌ها فراهم شود.
شایان ذکر است لوح سپاس و جوایز برگزیدگان و شایستگان قدردانی به‌زودی ارسال خواهد شد.

برگزیدگان نمایش صحنه ای (زنده- عروسکی) هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی
برگزیدگان نمایش‌نامه‌نویسی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =