نمایش راز قله گاف برگزیده هجدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی کانون شد

برگزیدگان هجدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌های نمایش صحنه‌ای (زنده- عروسکی) و نمایش‌نامه‌نویسی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، هیأت داوران این جشنواره در بخش نمایش صحنه‌ای (زنده- عروسکی) نمایش راز قله گاف از بیجار را به عنوان نمایش برگزیده معرفی کرد.

نمایش راز قله‌ی گاف به کارگردانی و نویسندگی سید یاسر هاشم‌زاده مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار به روش نمایش سنتی تخت حوضی و تلفیق عروسک و بازیگر توسط اعضای مرکز بیجار می باشد.

نمایش راز قله ی گاف علاوه بر کسب عنوان برگزیده، در بخش های بازیگری اول،  عروسک گردانی اول  و در بخش کارگردانی نیز عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد. 

محمد رضا راستگو ، علیرضا فرجوند، محمد جواد برزگر ابوالفضل سالاروندیان و امیرحسین بسطامی به عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

همچنین محمد رضا راستگو و امیرحسین بسطامی و ابوالفضل سالاروندیان در کنار اجرای نقش بعنوان بازیگر اجرای عروسک گردانی و موسیقی را نیز بر عهده دارند.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرد و تا پایان سال ۹۸ مرحله استانی آن برگزار شد که قرار بود فروردین ۱۳۹۹ مراسم پایانی این جشنواره به میزبانی استان خوزستان برگزار شود اما این مراسم به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور لغو شد تا این‌که در سال ۱۴۰۰ نیز به دلیل محدودیت‌ها و موانع، تلاش برای برگزاری مراسم پایانی به شکل حضوری، به نتیجه نرسید و در نهایت داوری مرحله کشوری این جشنواره به شکل مجازی و بر اساس فیلم‌های ارسالی از ۱۵ نمایش انجام شد.

هیأت داوران متشکل از حسن دادشکر پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان، آزاده پورمختار بازیگر، عروسک‌گردان و گوینده عروسکی و سامی صالحی‌ثابت کارگردان و مدرس تئاتر، برگزیدگان بخش‌های صحنه‌ای (زنده و عروسکی) و بخش نمایشنامه‌نویسی را معرفی و در بخش نمایش کتابخانه‌ای از طرح ها و ایده های منتخب قدردانی کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =