قدردانی از اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری

به مناسبت روز بزرگداشت نظامی گنجوی، آیین پاسداشت این شاعر نامی قرن ششم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار و در آن، از اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری قدردانی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین از اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای طراحی و تولید بازی «هفت گنبد» که برگرفته از هفت پیکر حکیم نظامی گنجوی است قدردانی شد.

بازی «هفت گنبد» یک بازی رومیزی دو نفره است و برای گروه سنی بالای ۱۲ سال از سوی امین عبدالملکی و فرشید سوادکوهی طراحی شده است. در جریان بازی، بازیکنان با انتخاب از میان هشت کارت می‌توانند روزهای هفته را که با نماد هفت گنبد طراحی شده تصاحب کنند.

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این آیین با اشاره به حکیم بودن نظامی بر پیوند اساطیر ایران با فرهنگ ایرانی اسلامی در اشعار او تاکید کرد و از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جهت توجه به ادبیات متون کهن فارسی و اشاعه آن در بازی و سرگرمی قدردانی و تشکر کرد.

در این آیین لیلا بابایی کارشناس اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده کانون، به نمایندگی از کانون پرورش فکری در سخنانی با اشاره به جایگاه حکیم نظامی‌گنجوی و ویژگی‌های بازی «هفت گنبد» بر لزوم توجه سیاست‌گذاران، قانون‌گذاران و دستگاه‌های مجری در حوزه فرهنگ برای تولید بیشتر محصولات فرهنگی بر مبنای ادبیات غنی فارسی تاکید کرد.

اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری در پروژه‌ای پژوهشی تحقیقاتی با موضوع توجه به ادبیات کهن فارسی تعداد ۱۱ سرگرمی را به صورت ماکت طراحی و آماده تولید کرده است که از این تعداد سرگرمی‌های «سیمرغ»، «طوطی و بقال»، «هفت گنبد»، «آهو و پرنده‌ها» به تولید انبوه رسیده است.

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در لوح قدردانی اداره‌کل محترم سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون آورده است: به پاس ارج نهادن به منش انسانی، رایحه خوش همدلی و پشتیبانی آن اداره‌کل در به سرانجام رساندن و تولید بازی «هفت پیکر»، این لوح سپاس تقدیم می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =