پیام مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی در پیامی این هفته را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: هفته هنر انقلاب اسلامی مقارن با انقلاب ایران از بهمن سال ۱۳۵۷ شکل گرفت و متأثر از اندیشه‌های هنرمندان روشنفکری بود که هنر را در خدمت اهداف انقلابی، مذهبی  و انسانی درآوردند که در ادامه با هنر دفاع مقدس گره خورد و ابعاد تازه‌تر و گسترده‌تری پیدا کرد و هر ساله با پختگی بیشتر و فراگیرتر برگزار می شود.

همه بر آنیم که کودکان و نوجوانان نسل امروز را با آموزه‌های انقلابی و مذهبی در قالب‌های فاخر هنری آشنا کنیم که به گفته ی حضرت امام خمینی (ره) در آینده‌ای نه چندان دور، تمام امور این مملکت به دست همین نسل سپرده می‌شود.

بی‌تردید باید بگوییم که در بسیاری از حوزه‌ها در ارائه‌ی هنر انقلاب اسلامی، غفلت و کوتاهی کرده‌ایم و در تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی باید بیشتر تلاش کنیم تا منویات مقام معظم رهبری، محقق شود.

شاید بتوان گفت که در این مسیر، هنرمندان کمتر مورد حمایت، قرار گرفته‌اند و هنرمندان انقلاب اسلامی هم از این منظر مستثنا نیستند. امید است در سالی که به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی نامگذاری شده، بتوانیم گوشه‌ای از این مشکلات را برطرف کنیم و به وظایفمان عمل نماییم.

شاید هنرهایی همچون ادبیات و تا حدودی نمایش، کمی بیشتر مورد توجه بوده اند، ولی اغلب هنرها تا حدودی به حاشیه رفته و هنرمندانشان کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بسیاری از هنرمندان انقلابی، به فراموشی سپرده شده‌اند و جا دارد از این پیشکسوتان عرصه هنر انقلاب اسلامی، تجلیل به عمل آید. زبان هنر یکی از بهترین و رساترین ابزاری است که می توان برای انتقال پیام از آن بهره برد.

شهید آوینی به عنوان یکی از هنرمندان متعهد در طول مدت زندگی خود توانست از ابزار هنر به بهترین وجه استفاده کند و خدمات کم‌نظیری را به جامعه ایران اسلامی ارائه کند.

اینجانب ضمن تبریک این هفته بر این باورم که هنر انقلاب اسلامی در همه ایام جاری است و گرامیداشت آن در یک هفته، تنها بهانه‌ای است برای ارج نهادن به صورت نمادین به هنر انقلاب و هنرمندان شهید، جانباز و انقلابی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =