کد خبر: 313473
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
بازدید 256
شهرستان‌های استان تا دو سال آینده، دارای کتابخانه‌ی سیار می‌شوند

علی‌محمد زنگانه: تلاش می‌کنیم طی ۲ سال آتی تمامی شهرستان‌های استان به حداقل یک خودرو کتابخانه‌ی سیار مجهز شوند و در این راه از مسیر منابع استانی و ملی اقدام خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، علی‌محمد زنگانه، صبح روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال‌جاری تصریح کرد: با توجه به اهمیت تعیلم و تربیت باید بخش قابل توجهی از منابع به سمت آموزش و پرورش و پرورش نسل‌های آینده هدایت شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: در کشورهای پیشرفته برای پرورش نیروهای ماهر و توانمند سرمایه‌گذاری از سنین پایین آغاز می شود تا شهروندانی به‌‍‌هنجار و واجد سلامت جسمی، روحی، روانی و معنوی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید به دلیل عدم شکل‌گیری تفکر انتزاعی در کودکان، مفاهیم به روش‌های غیر مستقیم به کودکان ارائه شود که البته در کتاب‌هایی این موضوعات احصا و آماده شده است.

زنگانه در پایان صحبت‌های خود بیان داشت: تلاش می‌کنیم طی ۲ سال آتی تمام شهرستان‌های استان به حداقل یک خودرو کتابخانه‌ی سیار مجهز شوند و در این راه از مسیر منابع استانی و ملی اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل کانون گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کار کانون در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان و ضرورت ارائه‌ی خدمات عدالت محور به آنان، به‌ویژه بچه‌های مناطق کم‌برخوردار استان، به ارائه گزارشی مبسوط از وضعیت موجود کتابخانه‌های سیار کانون پرداخت و در جهت حفظ و ارتقای وضعیت موجود، نیازهای این بخش را تشریح کرد.

 محبوبه رجب نسب گفت: برای حفظ وضعیت موجود، نیاز به ۴ دستگاه خودرو و جهت ارتقای وضع موجود با لحاظ نمودن هر شهرستان حداقل یک واحد کتابخانه سیار به ۸ خودرو نیاز است و بدین‌وسیله از استاندار گلستان درخواست مساعدت کرد.

سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه ضمن اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از دانش آموزان که تحصیل، تهذیب و ورزش است، از ایجاد ستاد ارقاء علمی با اولویت ۵ رویکرد در مدارس در بخش تحصیلی، همچنین ایجاد قرارگاه قرآنی با پوشش ۱۴هزار دانش‌آموز در سطح استان در بخش تهذیب و در بخش ورزش از ایجاد قرارگاه ورزشی و جذب اعتبار ۴۴ پروژه ورزشی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

گفتنی‌است در حاشیه‌ی این جلسه استاندار گلستان از نمایشگاه محصولات تولیدی هنرستان‌های استان نیز بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =