اولین جلسه از پودمان آموزشی «حیات مومنانه» در سال ۱۴۰۱ برگزارشد

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان اولین جلسه ازپودمان آموزشی «حیات مومنانه» در ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، اولین جلسه از پودمان آموزشی «حیات مومنانه» در سال ۱۴۰۱ توسط مدرس دوره حجه الاسلام و المسلمین عطاران طوسی، مدیرموسسه فرهنگی و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با حضورهمکاران ستاد، مسئولین و مربیان و خانواده های  همکاران روزسه شنبه  ۱۶فروردین به صورت  حضوری و مجازی برگزار شد.

مدرس دوره در ابتدای جلسه ضمن تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان  به مرور مباحث مطرح شده در سال گذشته پرداخت و افزود: یک سبک زندگی مملو از لذّت و کامیابی در پرتو دستورات خالق هستی، دارای شاخصه های کامل سلامتی است. امام علی علیه السلام می فرمایند: " تنها با عافیت و سلامتی است که انسان به لذّت واقعی زندگی دست می یابد".

عطاران طوسی در ادامه به چهارحوزه سلامت جسمی، فکری، اجتماعی و روانی اشاره کرد، سپس گفت: اجرای مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت ها و رفتارها در زندگی روزمره، سلامتی جسم انسان را تضمین می کند.

 این قبیل فعالیت های شبانه روزی در چند دسته تقسیم می گردند. سلامت فکری، پایه و اساس دیگر حوزه های سلامت است گرچه خود نیز، احیاناً درپرتو دیگر بخش های سلامت، تقویت و رشد می یابد لیکن وابستگی آن به سلامت جسمی، ویژه و بی مانند است چرا که از قدیم گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم کار می کند.

وی افزود: بنابراین تمام آنچه در سلامت جسمی تأثیرگزار است مانند: تغذیه خوب، استراحت و خواب مناسب، رعایت بهداشت بدن، انجام ورزش و تفریح و سرگرمی مستمر، در سلامت عقلی و فکری سهم بسزایی دارد. افزون بر آنها، دانش افزایی، ارتباطات و اعتقاد به خدا در این خصوص، نقش آفرین هستند. در حقیقت؛ محوریت خدای متعال در تمام تصمیم گیری ها و اقدامات فردی، اجتماعی و سیاسی، و به حاشیه راندن حب و بغض های نفسانی و شیطانی، ضامن سلامت فکری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =