حضور عروسک های غول پیکر کانون در مراسم نوروزانه

با حضور گروه «لستوک» کاری مشترک از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان و حوزه هنری مراسم نوروزانه(عیدی) در استان های غربی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، بزرگ ترین، قدیمی ترین و منسجم ترین جشن باستانی که توسط تمام قوم های ایرانی در میان اهالی شهر و روستا و عشایر با هر طبقه اجتماعی برگزار می شود, مراسم جشن عید نوروز است. این مراسم در استان کردستان نیز با شکوه و آداب مخصوص به خود انجام می شود.

جشن نوروز در منطقه کردستان با آداب و رسوم خاصی برگزار می‌شود و شاکله اصلی آن از سنت‌هایی برگرفته شده که رنگ و زیبایی و شادمانی در آن موج می‌زند که گروه لستوک نیز در همین راستا با حضور عروسک های غول پیکر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه های شاد و مفرح پرداختند.

گروه نمایش لستوک با اجرای کارنوال نورازانه در استان های غربی کشور به طراحی و کارگردانی رامین شیخ الاسلامی به اجرای برنامه پرداخت.

این برنامه به مناسبت فرا رسیدن عید باستانی نوروز و با هدف غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها،آشنایی با فرهنگ و آداب ورسوم این منطقه و ایجاد شادی و نشاط در بین خانواده ها برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =