بررسی و تدوین مهمترین چشم‌اندازهای سال ۱۴۰۱ کانون استان تهران

اولین جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون استان تهران با حضور سرپرست، معاون فرهنگی و کارشناسان واحدهای مختلف این اداره‌کل برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ در این جلسه به مهمترین چشم‌اندازها و رویکردهای سال جدید پرداخته و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص پیشبرد اهداف کانون استان تهران بررسی و تبیین شد.

سیدعلی حسینی، سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران در ابتدای جلسه ضمن شادباش سال جدید و تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان، از تلاش‌های همه‌ی همکاران قدردانی کرد و گفت: با وجود همه‌ی مشکلات و چالش‌های ناشی از کرونا، کانون استان به حول و قوه‌ی الهی و کمک همکاران، سال پرباری را در سطح استان و کشور تجربه کرد که گواه آن رتبه‌های متعدد همکاران و اعضا در جشنواره‌ها، مهرواره‌ها و ... است. وی با اشاره به انتخاب شعار سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" جاری کردن این مبناها را در بطن فعالیت‌های مراکز لازم و شایسته قلمداد کرد.

حسینی با اشاره به اهمیت کلیدواژه‌ی "تولید" و تکرار آن در شعارها و صحبت‌های مقام عظمای ولایت در چند سال اخیر، پرداختن به این مقوله را در حیطه وظایف و توانایی‌های کانون ضروری دانسته و تاکید کرد که واحدهای مختلف و مراکز استان، تولید محتوای خلاقه، تولید وسایل و عروسک‌های مناسب و... را در اولویت سرفصل‌های اساسی فعالیت‌های کانون قرار دهند.

وی با ارجاع و اشاره به راهبردهای ابلاغی مدیرعامل کانون در خصوص برنامه‌ریزی سال جدید و همچنین راهبردهای معاونت فرهنگی، برنامه‌های امسال را بیش از پیش مبتنی بر خلاقیت عنوان کرده و مرکزمحور بودن و فعالیت‌محور بودن برنامه‌ها را خط‌سیر مهم برنامه‌های امسال برشمرد. در همین راستا، بازدید مستمر از مراکز به منظور  تعامل و هم اندیشی با همکاران، با دید حمایت‌محور در دستور کار قرار خواهد گرفت. این بازدیدها علاوه بر بررسی عملکرد مراکز، این فرصت را ایجاد می‌کند تا مشکلات مراکز بیشتر دیده و نیازمندی‌ها مرتفع گردد.

سیدعلی حسینی در پایان صحبت‌های خود به تلاش بیشتر برای ایجاد ارتباط و تعامل سازنده با سایر سازمان‌های همسو اشاره کرد و پویایی کانون استان را در عرصه‌ی برنامه‌های مشارکتی و سازنده از اولویت‌های امسال این اداره‌کل برشمرد.

در ادامه مهرنوش قربانعلی، معاون فرهنگی کانون استان تهران با اشاره به تمرکز بیشتر روی کارگاه‌ها و فعالیت‌های حضوری مراکز افزود: با توجه به بخشنامه‌های تازه‌ی ستاد مقابله با کرونا و حضوری شدن فعالیت مدارس، علاوه بر اجرای پویای فعالیت‌های مجازی، با رعایت حداکثری موارد بهداشتی، تمرکز بیشتری روی اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز با حضور اعضا خواهیم داشت. وی تغییر ساعت در فعالیت مراکز را به دلیل ذکر شده، از مصوبات آتی برشمرد و به فعالیت ۱۴ مرکز به صورت دوشیفت نیز اشاره کرد.

قربانعلی در خصوص کارگاه‌های فصل بهار اعلام کرد؛ با پیش‌بینی ۳۵۰ کارگاه در حوزه‌های مختلف، به برگزاری ۱۰۵ کارگاه مجازی استانی و ۴۱ کارگاه مجازی در سطح ملی اشاره و مابقی کارگاه‌ها و کلاس‌های پیش‌بینی شده را قابل اجرا به شیوه‌ی حضوری دانست. وی در خصوص آمارگیری و ثبت کتاب‌های مراکز گفت: بخش اعظم این فرایند انجام گرفته و بخش اندک آن نیز طبق پیش بینی کارشناسان فرهنگی تا نیمه‌ی اردیبهشت به اتمام خواهد رسید.

معاون فرهنگی کانون استان تهران در خصوص برخی جابه‌جایی‌ها در مراکز با توجه به درخواست موردی همکاران و نیاز مراکز به نیروی بیشتر توضیحاتی ارائه کرد. وی همچنین اولویت فعالیت‌های کانون استان در سال جدید را جذب حداکثری گروه‌های مخاطب با شیوه‌های حضوری و تلاش برای پایدارسازی بیشترین عضو عنوان کرد.

در ادامه مسئولین واحدهای مختلف به ارائه‌ی برنامه‌ها، ایده‌ها و چشم‌اندازهای خود پرداخته و به ارائه‌ی اولویت‌های خود پرداختند. نتیجه‌ی گفت‌وگوی همکاران واحدهای مختلف را می‌توان، گسترش فعالیت‌های علمی مراکز به ویژه در زمینه‌های رباتیک و هوافضا، ادامه‌ی فعالیت مرکز تخصصی ادبی (مرکز ۱۵) توجه ویژه به فعالیت‌های پژوهشی و پیاده‌سازی طرح‌های تازه با حضور مربیان هنری، ادبی و فرهنگی برای اعضای حضوری برشمرد.

گفتنی‌ست؛ مشروح و جزییات اغلب این فعالیت‌ها در کتاب کار ۱۴۰۱ تهیه و تدوین شده که پس از بررسی نهایی و تأیید ستاد، به مراکز ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =