کد خبر: 313568
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی با فرماندار شهرستان درمیان

طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری استان طی سفر خود به شهرستان درمیان با مهدی فرجامی فرد فرماندار این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، حمیدی در دیدار صبح امروز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ خود با مهدی فرجامی‌فرد فرماندار شهرستان درمیان، ضمن تبریک انتصاب وی ، گزارشی از برنامه‌های کانون در خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان نقاط شهری و روستایی این شهرستان مرزی استان ارایه کرد و گفت: در حال حاضر مرکز فرهنگی و هنری ثابت کانون به مخاطبان خود در سطح شهر اسدیه مرکز این شهرستان خدمات رسانی می‌کند و دو کتاب‌خانه سیار کانون نیز به حدود ۴۰ روستای این شهرستان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کتاب محور ارایه می کنند.

وی با اشاره به ایجاد اولین آسمان‌نمای دیجیتال کانون در استان در محل مرکز فرهنگی و هنری ثابت کانون ادامه داد: آسمان نماهای دیجیتال از خدمات نو و جدید کانون به کودکان ونوجوانان در راستای برنامه‌های علمی، معرفت شناسی و خداشناسی است و علاوه بر کودکان ونوجوانان عضو مراکز کانون امکان حضور دانش‌آموزان مدارس نیز در این آسمان‌نماها فراهم شده‌است و کودکان ونوجوانان علاقه مند به علم نجوم می توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

حمیدی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به برنامه‌های دینی و مذهبی، امانت کتاب و برنامه‌های کتاب محور، فراهم شدن زمینه حضور کودکان و نوجوانان در رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری در سطح استان، ملی و بین المللی، برگزاری انجمن های مختلف هنری و ادبی، اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه پیشگری از آسیب‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های کانون عنوان کرد.

در ادامه فرجامی فرد نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از برنامه‌های کانون در این شهرستان، با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مسایل فرهنگی گفت: اگر بتوانیم از سنین پایین در حوزه‌های مختلف فرهنگ سازی کنیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد و شاهد بسیاری از انحرافات نخواهیم بود.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی بر انجام فعالیت‌های کتاب محور، تشویق و ترغیب کودکان ونوجوانان به مطالعه کتاب تاکید کرد.

گفتنی است در این دیدار فریده سلامیان کارشناس فرهنگی و همکاران مراکز ثابت و سیار کانون در شهرستان درمیان مدیر کل کانون استان را همراهی کردند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =