حمایت از نمایشگاه جشنواره ملی اسباب‌بازی با اجرای ۷ شاخه از موضوع‌های مهم آموزش شهروندی

مدیرکل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از مشارکت این اداره کل با هفت موضوع اصلی در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران درباره نحوه مشارکت این اداره کل در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اعلام کرد: توجه به موضوعات شهروندی و آموزش شهروندان در این رویداد با هدف اهمیت به قشر کودک و نوجوان به‌ویژه نسل چهارمی‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی، از موضوع‌های مهمی بود که این اداره‌کل را به مشارکت و حمایت ترغیب کرد.

او افزود: بر اساس مطالعات انجام شده و تحقیقات به عمل آمده از آثار و موضوع‌های فرهنگی در بحث آموزش کودکان و نوجوانان در چهار محور اصلی این نمایشگاه مشارکت کردیم.

امیری با اشاره به سرفصل‌های مهم آموزش‌های شهروندی در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی خاطرنشان کرد: موضوع‌های مهمی مانند فرهنگ آپارتمان‌نشینی، توجه به توسعه حمل و نقل پاک و آموزش‌های مربوط به موضوعات پسماند ازجمله سرفصل‌های مهم این اداره کل است که به آن پرداختیم.

او در ادامه بیان کرد: همچنین از سایر سرفصل‌های مهم آموزشی می‌توان به موضوع‌های آداب شهروندی، آموزش‌های حفظ و نگهداشت محیط زیست، توجه به ایمنی شهری وآموزش‌های مدیریت بحران اشاره کرد که مورد توجه ویژه نیز قرار خواهند گرفت.

امیری ضمن اشاره به استقرار دبیرخانه شهر دوستدار کودک در اداره‌کل آموزش‌های شهروندی گفت: ورود این اداره‌کل به نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ازجمله وظایف ذاتی این اداره‌کل است که این با تمرکز بر این هفت موضوع به صورت برگزاری کارگاه‌های عملی، مهارتی، علمی و هنری در این رویداد به مرحله اجرا رسیده و شهروندان برای بهره‌برداری می‌توانند با شرکت در نمایشگاه از برنامه‌های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران تصریح کرد: از سازمان‌های مرتبط مانند حمل و نقل و ترافیک، سازمان مدیریت پسماند، محیط زیست، بحران و آتش‌نشانی در شهرداری تهران تقاضای همکاری شد تا در موضوع آموزش به کودکان ورود کنند و همکاری لازم را داشته باشند.

این مدیر درباره تاثیر آموزش در حوزه کودک و نوجوان توضیح داد: نکته مهم بعدی که ما را برای مشارکت در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ترغیب کرد، اهمیت سرمایه‌گذاری برای آموزش در دوران کودکی است زیرا آموزش در این سنین از دوره‌های دیگر زندگی اثربخش‌تر است. به همین دلیل برنامه‌های مختلفی در قالب بسته‌های آموزشی از سوی اداره‌کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران هرسال پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

امیری در پایان اظهار کرد: به‌طور طبیعی ورود به بحث بازی و اسباب‌بازی که یکی از ابزارهای بسیار مهم در آموزش کودکان است برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بازی زندگی کودک نیست اما تمام زندگی کودک، بازی است. ما قصد داریم در این رویداد با استفاده از ابزار اسباب‌بازی آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه کنیم زیرا می‌توانیم از این طریق آموزش را به صورت کاملا غیرمستقیم، جذاب و موردپسند به کودکان منتقل کنیم.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =