کارگاه سفال در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی برگزار می‌شود/ مهارتی برای افزایش هماهنگی بین دست و مغز کودکان

این روزها کارگاه مهارت سفال در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در حال برگزاری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه صفری مربی کارگاه مهارتی سفال‌گری مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره فعالیت‌های این کارگاه، توضیح داد و گفت: در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با آموزش «سفالگری با دست»، همراه بازدیدکننده‌ها هستیم.
به گفته وی، ساخت سفال با دست کمک می‌کند که بچه‌ها هماهنگی بین دست و مغز به همراه تمرکزشان بیشتر شود و توانایی‌ها و مهارت‌های دستی‌شان افزایش پیدا کند.
صفری با بیان اینکه ملزومات سفالگری با دست برای هر کدام از شرکت‌کننده‌هایی که به این مهارت علاقه دارند فراهم است، عنوان کرد: ما در نمایشگاه به بازدیدکننده‌هایی که به سفالگری علاقه دارند، در رده سنی بین ۴ تا ۱۲ سال کمک می‌کنیم که شکل‌های مورد نظر خودشان را با گِل درست کنند.
او در پایان با اشاره به این که بیش از ۱۴ سال است که با کانون به عنوان مربی سفالگری همکاری دارد و در دو بخش سفالگری با چرخ و دست به داوطلبان آموزش می‌دهد، گفت: سفال یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای کشف و توسعه مهارت‌های کودکان و افزایش خلاقیت و یادگیری در آنان است.


نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با کارگاه‌های مهارتی و هنری از ساعت ۱۵ تا ۲۴ از تاریخ ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان شرکت‌کننده‌های این جشنواره است.
نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی بخش‌های مختلفی را برای بازدید کننده‌ها در نظر گرفته است که یکی از این بخش‌ها، کارگاه‌های مهارتی و هنری است.

کارگاه‌های این دوره از نمایشگاه شامل کارگاه بازی خلاق، نقاشی، اوریگامی، کاردستی خلاق، سفال و خوشنویسی است که با حضور مربیان باسابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شوند.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران در چهارمین روز با شعار «آداب شهروندی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =