بیش از ۲۰۰ ماکت اسباب‌بازی ایرانی را آماده تولید انبوه کرده‌ایم/ حوزه طراحی اسباب‌بازی جای کار بیشتری دارد / این صنعت باید به سمت بین‌المللی‌شدن برود

رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با تأکید بر ضرورت حمایت از صنعت اسباب‌بازی داخلی گفت: این صنعت باید به سمت جریان‌سازی بین‌المللی حرکت کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حموله رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: جشنواره ملی اسباب‌بازی یکی از فعالیت‌هایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفت دوره، با نگاه حمایت از صنعت اسباب‌بازی و تولیدکنندگان این صنعت، برگزار کرده است. در دوره هفتم این رویداد محصولات جدید تولیدکنندگان صنعت اسباب‌بازی که در بازه زمانی یک سال گذشته تولید شده است، به مردم معرفی می‌شود و از طرفی مخاطبان نظرات و ذائقه خود را درباره اسباب‌بازی ایرانی با تولیدکنندگان در میان می‌گذارند.

او ادامه داد: هدف دیگر این جشنواره این است که نشان دهیم صنعت اسباب‌بازی ما، نسبت به دوره‌های گذشته تا چه حد رو به پیشرفت است.

حموله گفت: جشنواره ملی اسباب‌بازی شامل بخش‌های مختلفی است که یکی از آن‌ها، بخش رقابتی جشنواره است و در این بخش، تولیدکنندگان، محصولات خود را که مجوز دریافت کرده‌اند، به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند و دبیرخانه با حضور داوران و هیٲت‌انتخاب، برترین تولیدکنندگان داخلی را معرفی و از آن‌ها تجلیل می‌کند.

او درباره اهدای نشان برتر اسباب‌بازی عنوان کرد: ۲ سال است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان برتر اسباب بازی ایرانی را به تولیدکننگان برتر اهدا می‌کند و تولیدکنندگان برتر می‌توانند این نشان را روی بسته محصولات خود درج کنند و خانواده‌ها با دیدن نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی هنگام خرید احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بحث بازار و فروش اسباب‌بازی ایرانی بوده است و در این راستا چند سالی است که ما با نگاهی تخصصی به سمت صنعت اسباب‌بازی رفته‌ایم تا اسباب‌بازی را به عنوان یک جریان اقتصادی - فرهنگی معرفی کنیم. ما می‌خواهیم بگوییم که می‌توانیم در حوزه صنعت اسباب‌بازی در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور موفقی داشته باشیم و به تبع آن می‌توانیم از تولیدکنندگان برتر اسباب‌بازی در جهان دعوت کنیم تا از محصولات ما دیدن کنند. این یک نکته مهم است که ما باید به سمت بین‌المللی شدن جریان صنعت اسباب‌بازی برویم.

او اضافه کرد: در کنار برنامه‌های جشنواره اسباب‌بازی، ما نشست‌های تخصصی با حضور کشورهای خارجی برگزار کردیم که امسال ۱۰ کشور از اروپا، آسیا و آمریکای لاتین به صورت مجازی مهمان ما بودند و تجربیات خود را بیان کردند. این استادها و کارشناسان در قالب نشست‌های تخصصی با جوانان و علاقه‌مندان ارتباط برقرار کردند و این نشست‌ها، می‌تواند دستاوردهای خوبی برای صنعت اسباب‌بازی داشته باشد.

رئیس جشنواره با بیان اینکه هنوز در حوزه طراحی اسباب بازی کار زیادی داریم، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چندسالی است که باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه طراحی اسباب‌بازی گام برداشته است و جریان رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی را در دو بخش اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌کند. ما اکنون بیش از ۲۰۰ ماکت اسباب‌بازی ایرانی را که از سوی استادان و کارشناسان راهنما(منتورها)ی ما از ایده تبدیل به محصول شده‌اند، آماده تولید انبوه کرده‌ایم تا در صورت تمایل تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در اختیارشان قرار دهیم تا این ماکت‌ها را تولید کنند. خود کانون هم اسباب‌بازی‌هایی تولید و در نمایشگاه حاضر عرضه کرده است.

حموله در پایان گفت: یکی دیگر از رویکردهای ما این است که با تولیدکنندگان اسباب‌بازی چه تولیدکنندگان بزرگ و چه تولیدکنندگان کوچک و نوپا وارد مشارکت در تولید شویم.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =