نمایشگاه اسباب‌بازی مصداق فعالیت دانش‌بنیان است/ توجه جدی مجلس به تولیدکنندگان داخلی

به گفته نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه اسباب‌بازی سبب شد باور کنیم که می‌شود با کمترین سرمایه هم به صورت دانش‌بنیان کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امانقلیچ شادمهر نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی طی بازدیدی که از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی داشت، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در سال جدید که مزین به شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است، به توجه جدی در عرصه فعالیت‌های دانش‌بنیان اهتمام می‌ورزد.

او با اشاره به هفتمین نمایشگاه و جشنواره اسباب‌بازی اظهار کرد: این نمایشگاه یک واقعیت را ثابت کرد و سبب شد تا باور کنیم که حتی می‌شود با کمترین سرمایه هم به صورت دانش‌بنیان کار کرد و هموطنان‌مان و به ویژه کودکان‌ را با این نوع فعالیت‌ها آشنا کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش فعالیت‌های دانش‌بنیان را از ابتدا باید از کودکان آغاز کرد.

او خاطرنشان کرد: باید از تولیدکنندگان برتر حمایت کنیم و این حمایت از طریق کمیسیون آموزش مجلس که به نوعی متولی همین امر است، انجام می‌شود و این رویکرد در بودجه سال ۱۴۰۱ هم خود را نشان داد به طوری که ما با افزایش تقریبا ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل مواجه بودیم که این امر در حمایت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز متجلی می‌شود.

‌نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از کانون گفت: اگر بخواهیم هم به لحاظ دانش‌بنیانی، هم به لحاظ تولید و محتوا، هم فعالیت موثر در فضای مجازی و کارآفرینی برنامه‌های جدی داشته باشیم، باید فعالیت‌ و آموزش در این زمینه‌ها را ابتدا در کانون پرورش فکری آغاز کنیم زیرا مربیان کانون با دلسوزی و عاشقانه کار می‌کنند و از این طریق برای کودکانی که با فراگیری شیوع کرونا در  ۲ سال اخیر با کانون و این نوع فعالیت‌ها فاصله گرفتند، فرصت ایجاد می‌شود.

شادمهر در پایان تاکید کرد: امیدوارم با وجود چنین نمایشگاه‌هایی مجدد بتوانیم کارآیی قبلی را به دست بیاوریم و به سمت پویایی حرکت کنیم.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =