کد خبر: 313649
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
بازدید 198
دیدار مربیان مراکز با مدیرکل کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، سرخه، مهدی‌شهر و شهمیرزاد با مدیرکل این مجموعه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، سرخه، مهدی‌شهر و شهمیرزاد پیش از ظهر سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون سمنان در سالن کوثر اداره‌کل، دیدار و گفت‌وگو کردند.

خدابخشی ضمن تسلیت فرا رسیدن سال‌روز وفات حضرت خدیجه(س) و قدردانی از یکایک مربیان به فعالیت آن‌ها در مکتب انسان‌سازی، اشاره و اظهار کرد: مراکز فرهنگی‌هنری به‌عنوان پیشانی کانون پرورش فکری همیشه مورد توجه بوده و هستند و تأکید بر مرکز محوری از سیاست راهبردی برنامه‌های سال جاری است.

وی در ادامه افزود: حوزه‌های علوم انسانی، انسان‌سازی را تقویت می‌کند و از این منظر بسیار اهمیت دارد و انتظار می‌رود مربیان در فضایی صمیمی و حاکم بر آرامش به متن فعالیت‌های خود بپردازند.

خدابخشی یادآور شد: در دین مبین اسلام به شأن و قدر و جایگاه والای مربی، معلم و استاد بسیار سفارش شده و دقت در معنویت و توجه به اعتقادات دینی که از رویکردهای ابلاغی کانون پرورش فکری است ضامن محتوا و مقوم تمامی برنامه‌های کانون به‌شمار می‌رود و بایست با برنامه‌ریزی‌های دقیق، دانش‌بنیان و آتیه‌محور انجام شود تا زمینه‌ساز جامعه‌ای مقتدر و بافرهنگ و تمدنی پویا و سزاوار باشد، بنابراین بایست توجه داشته باشیم که برای محقق شدن فرمایشات مقام معظم رهبری نیاز به اعتقاد راسخ و جریان‌سازی متعهدانه داریم.

وی توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار را یکی دیگر از اولویت‌های برنامه‌های کتاب کار سال جاری کانون، عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بلند و مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز ایجاد بستر مناسب برای بهره‌دهی به مناطق محروم و روستایی است که بایست به آن بیش از گذشته اهتمام کنیم.

خدابخشی در ادامه با بیان این‌که کودکی و نوجوانی به لحاظ رویش و سرسبزی نزدیکی بسیار تنگاتنگی با بهار دارد، افزود: در مکتب انسان‌سازی کانون نیز فعالیت‌های ما برای شکوفایی شکل می‌گیرند و حضور اعضا در کارگاه‌های حضوری مراکز فرهنگی‌هنری همانند تمام نهادهای آموزشی و تربیتی در حال اجرایی شدن و محقق شدن است و امیدواریم حس هم‌دلی و هم‌کاری مربیان مراکز در سال جاری بیش از پیش تقویت شود.

وی هم‌چنین تأکید کرد: امانت کتاب یکی از محورهایی است که بدون حضور مخاطبان کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری محقق نخواهد شد.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش از مربیان خواست تا در جذب زبان‌آموز با مراکز آموزشی کانون زبان استان همکاری بیش‌تری داشته باشند تا تعداد زبان‌آموزان آن هم‌چون گذشته به رشد نسبی خود برسد.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان در ادامه‌ی این دیدار ضمن قدردانی از تلاش مربیان در برگزاری کارگاه‌های تخصصی و عمومی مجازی، اجرای فراخوان‌ها و کسب رتبه‌های برگزیده در سال ۱۴۰۰ به ارائه‌ی گزارش کوتاه آماری از وضعیت مراکز پرداخت و از آن‌ها خواست تا هم‌دلی و هم‌افزایی را سرلوحه‌ی فعالیت‌های سال جاری خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأکید ستاد مرکزی پیرامون فعالیت امانت کتاب اظهار داشت: انتظار می‌رود مربیان این موضوع را جدی‌تر گرفته و توجه بیش‌تری به آن داشته باشند تا شاهد رشد کمی و کیفی خوبی در این زمینه از سوی مراکز باشیم.

معدنی در پایان با اشاره به برنامه‌ی بازدید دوره‌ای کارشناسان از مراکز فرهنگی‌هنری و کارگاه‌های حضوری مربیان در سال جاری بر برگزاری جلسات مشترک بین مسئولان مراکز با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش حجم کار تأکید کرد.

فاطمه ربانی مدیر کانون زبان استان سمنان نیز ضمن تبریک سال نو و تسلیت سال‌روز وفات مادر امت، حضرت خدیجه(س) از همکاری مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون به‌ویژه مهدی‌شهر برای نشر پوسترهای تبلیغاتی در فضای حقیقی و مجازی و جذب زبان‌آموز، قدردانی کرد.

وی در ادامه از مسئولان مراکز خواست تا در صورت امکان، یک کارگاه یا فضایی از مرکز را برای تشکیل و برگزاری کلاس زبان به‌صورت حضوری اختصاص دهند.

گفتنی است، ثبت نام کارگاه‌های حضوری و مجازی، تأمین ملزومات برای مراکز فرهنگی‌هنری، توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی، چگونگی ثبت فرایند امانت کتاب مراکز سیار روستایی، حضور مرکز سیار شهری در مناطق محروم و حاشیه‌نشین، ثبت اطلاعات اعضا در سامانه، گسترش همکاری و تعاملات سازنده برون‌سازمانی و... از دیگر موضوعات بیان‌شده در این دیدار بود و در پایان، مسئولان مراکز به نمایندگی از سوی مربیان با تقدیم هدیه‌ای از مدیرکل کانون استان قدردانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =