اسباب‌بازی به سبد خانوار اضافه شده است/ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه صنایع خلاق نقش تسهیل‌گری دارد

فهیمه محمدزمانی معاون ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره کیفیت و وضعیت صنایع خلاق و شرکت‌های تولید کننده اسباب‌بازی به اظهارنظر پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فهیمه محمدزمانی معاون ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ارزیابی خود از دورهمی فعالان اسباب‌بازی گفت: نزدیک به ۱۰ سال است که در حوزه صنایع خلاق فعالیت می‌کنم. حوزه‌ای بسیار متفاوت که مدیران آن در تمام این سال‌ها فعال بوده‌اند و هر کدام برنامه و اولویت‌هایی را باتوجه به منابع و بودجه‌ها ارائه داده‌اند. این حوزه تغییرات مختلفی را به خود دیده اما آن چیزی که تغییر نکرده و ثابت بوده‌، بازیگران و فعالان این حوزه است.
او افزود: من به عنوان معاون ستاد فناوری‌ و توسعه صنعت خلاق در برنامه‌ریزی‌های سالانه خود، همیشه با فعالان سطح اول این حوزه برای جمع‌آوری اطلاعات و بررسی دغدغه‌ها و اولویت‌ها در ارتباط هستم و یک پیمایش کلی درکنار مطالعات دیگرم انجام می‌دهم تا برنامه‌ریزی‌ها با واقعیت بازار همخوانی داشته باشد.
محمدزمانی با اشاره به رشد یکی از شرکت‌های بزرگ حاضر در دورهمی فعالان صنعت اسباب‌بازی بیان کرد: من در حاشیه این دورهمی با یکی از شرکت‌های تولید کننده اسباب‌بازی که به تازگی به عنوان شرکت خلاق هم شناخته شده است، گفت‌وگو کردم و از دغدغه‌ها و نیازهای او باخبر شدم. به او، توسعه شرکت‌ تحت مدیریت‌اش را از زمانی که تک محصول بود، یادآور شدم.

او با بیان اینکه اطلاعات دقیق در فعالیت‌های علمی علاوه بر تحصیلات دانشگاهی به ارتباط با فعالان کسب‌وکارها و صنایع خلاق بازمی‌گردد، بیان کرد: ارتباط با تولیدکننده و اطلاع از اینکه به عنوان مثال، دغدغه او دسترسی و تولید پلیمر مناسب است، من و مسئولان را مجاب می‌کند تا شرایط را برای فعالیت بهتر و دقیق‌تر سایر تولیدکننده‌ها فراهم کنیم.
معاون ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق بیان کرد: هزینه تولید محصولات اسباب‌بازی‌های ما از کشور چین ارزان‌تر است، اما مواد اولیه از کشور ما به چین صادر می‌شود و از چین به بازار منطقه وارد می‌شود و تا جایی که من اطلاع دارم، برخی از محصولات ۲۰ الی ۲۵ درصد از تولید در کشور گران‌تر توزیع می‌شود. این مساله به این معنا است که اگر تولیدکننده ایرانی از همان مواد اولیه استفاده کند، بازار بسیار بکری را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.
کارشناس حوزه صنایع خلاق در ادامه، با اشاره به تٲثیر فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازار عنوان کرد: متاسفانه تمام فعالان حوزه اسباب‌بازی از کارکرد و قابلیت‌های معاونت باخبر نیستند. در این زمینه لازم است تٲکید کنم که وظیفه ما تسهیل‌گری و ایجاد زیرساخت‌های حوزه تولید است.
محمدزمانی در پایان باتوجه به تجربه ۱۰ ساله خود در حوزه صنعت عنوان کرد: در گذشته، ما شاهد تولید یکسری محصول از سمت تولیدکننده‌ها بودیم که عمدتا محصولات و اسباب‌بازی‌ها را کپی می‌کردند، ولی در سال‌های اخیر شاهد این هستیم که شرکت‌های تولیدکننده به سمت تولید اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها حرکت کرده‌اند و البته ما به ورود این محصولات به سبد خانواده‌ها رسیده‌ایم که این نشان‌دهنده رشد و پیشرفت این حوزه در کشور است.
نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =