آشنایی اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با عطار نیشابوری و حکایت سیمرغ

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره چهار زاهدان(سیستان و بلوچستان) در روز بزرگداشت عطار نیشابوری با این شاعر پر آوازه و کتاب منطق‌الطیر او آشنا شدند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه‌برنامه‌ی بزرگداشت روز عطار نیشابوری در مرکز فرهنگی‌هنری شماره چهار زاهدان برگزار شد.

معرفی شخصیت، به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاثیر زیادی در آشنایی کودکان و نوجوانان با بزرگان و تاثیرگذاران ایرانی دارد و این آشنایی همواره پلی بوده برای پیوند نسل امروز با ریشه‌های تنومند فرهنگی خود.

از این رو اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز شماره چهار زاهدان، در روز بزرگداشت عطار نیشابوری با همراهی مربی خود، با زندگی و شعر این شاعر و عارف بزرگ ایرانی آشنا شدند و در قالب قصه به جهان منطق‌الطیر سفر کردند و پیچ و خم‌های هفت شهر عشق را برای رسیدن به کوه قاف و دیدار با سیمرغ گشتند.

گفتنی است در تقویم، روز ۲۵ فروردین به عنوان روز بزرگداشت عطار نیشابوری نام‌گذاری شده است.

فریدالدین ابو حامد محمد بن ابوبکر ابراهیم بن اسحاق عطار نیشابوری، یکی از شعرا و عارفان نام آور ایران در اواخر قرن ششم و اویل قرن هفتم هجری قمری است که از مهم‌ترین آثار او می‌توان به الهی‌نامه، منطق‌الطیر، تذکره‌الاولیا و دیوان اشعار اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =