عمو فیتیله‌ای‌ها مهمان چهارمین شب نمایشگاه اسباب بازی شدند/ بیان نکات آموزشی رفتار شهروندی در مترو

برنامه ویژه چهارمین شب نمایشگاه اسباب‌بازی با اجرای برنامه‌های متنوع برای بچه‌ها و حضور عموهای فیتیله‌ای همراه بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چهارمین شب از نمایشگاه وبازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شامگاه چهارشنبه ۲۴ فروردین با برنامه ویژه‌ای میزبان کودکان و خانواده‌هایشان بود.

این ویژه‌برنامه راس ساعت ۲۱:۳۰ با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش نماهنگی با مضمون رفتار شهروندی مناسب در مترو آغاز شد.

در ادامه عمو شکلات، مجری برنامه روی صحنه آمد و با پخش موسیقی و بازی‌هایی کودکان را به وجد آورد. کودکان داخل سالن نیز با او همراهی کردند و شور و هیجان خاصی در سالن به وجود آمده بود.

مجری در طول اجرای برنامه یکسری نکات آموزشی درباره فرهنگ سوار شدن در مترو را برای کودکان عنوان کرد.

در ادامه این مراسم نسیبه رحمانی خاله شادی میان تشویق و هیاهوی کودکان روی صحنه آمد و کمی بعد یک بازیگر نوجوان به او اضافه شد تا نمایش کوتاهی با محتوای دستفروشی در مترو روی صحنه اجرا کند. خاله شادی پس از این اجرا موضوعاتی مانند توجه به علائم و نشانی‌های ویژه در مترو، نحوه استفاده از پله‌برقی در مترو و... را با زبانی کودکانه و با شعر و بازی به کودکان آموزش داد. همچنین یک بازیگر دیگر با گریم‌ پیرمرد وارد صحنه شد.

علاقه‌مندان زیادی برای حضور در این برنامه به مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون مراجعه کرده بودند که به دلیل پر شدن ظرفیت سالن عده‌ای پشت درهای بسته ماندند، تا جایی که خاله شادی به حاضران در سالن اعلام کرد: «بچه‌ها یکم مهربان‌تر بشینید تا دوستاتون هم بتونن وارد سالن بشن»

ادامه برنامه با اجرای سرود مترو توسط گروه سرود آصفی همراه بود.

و اما درنهایت نوبت به حضور شخصیت‌های محبوب کودکان و نوجوانان؛ عموهای فیتیله‌ای روی صحنه شد. عموهای فیتیله‌ای با تیم دو نفره محمد گلی و علی فروتن‌ به اجرای نمایش و شعرخوانی برای کودکان پرداختند.

محمد گلی خطاب به حاضران در سالن بیان کرد: پس از دو سال کرونایی بسیار خوشحالیم که امشب در این سالن در خدمت شما هستیم.

آن‌ها با همراهی بچه‌ها و پخش موسیقی به اجرای نمایش پرداختند. اجرای عمو فیتیله‌ای‌ها نیز با بیان نکات آموزشی درباره رفتار شهروندی در مترو همراه بود و آن‌ها این نکات را در قالب خاطره‌های بامزه برای بچه‌ها تعریف کردند.


علی فروتن در پایان اجرای عمو فیتیله‌ای‌ها گفت: خوشحالیم که خدا عمر دوباره‌ای داد تا بتوانیم برای شما مردم شریف و قدرشناس برنامه اجرا کنیم. همچنین همین‌جا اعلام می‌کنم که ضبط سریال «دو قلوها» حدود دو ماه دیگر آغاز می‌شود و دوباره مهمان خانه‌هایتان می‌شویم.


عمو شکلات در ادامه برنامه برای اجرای مسابقه میان کودکان در سالن روی صحنه آمد و مسابقه‌ای با مشارکت آن‌ها برگزار کرد. در پایان معاونت فرهنگی مترو جوایزی به برندگان این مسابقه اهدا کرد.


اجرای شعر «ای ایران» توسط خاله شادی و عمو فشفشه بخش پایانی چهارمین شب نمایشگاه اسباب بازی کانون بود.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =