اسباب‌بازی‌هایی مطابق فرهنگ خودمان بسازیم/ لزوم توجه ویژه به آموزش کودکان

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس درباره اهمیت آموزش به کودکان با تولید اسباب‌بازی مطابق با فرهنگ ایرانی به اظهارنظر پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: بچه‌ها نمایشگاه اسباب بازی را متعلق به خودشان می‌دانند و حس و حال کودکانه آن را دوست دارند.

او درباره ارائه مفاهیم آموزشی در قالب بازی و اسباب‌بازی‌ گفت: معمولا نصیحت‌کردن برای کودکان خوشایند و قابل تحمل نیست اما ما می‌توانیم نکات آموزشی را در قالب بازی و اسباب‌بازی به کودکان ارائه دهیم و از این طریق، بسیاری از ارزش‌های جامعه و آداب و رسوم معاشرت در اجتماع را به آن‌ها بیاموزیم.

این نماینده مجلس درباره تخصیص بودجه به کانون خاطرنشان کرد: لایحه بودجه هرساله برای تصویب‌شدن توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و ما هرساله، سعی داریم در کمیسیون آموزش مجلس، نگاه ویژه‌ای به کانون داشته باشیم. کانون از این نظر که بچه‌هایمان خلاق و نوآور باشند و به عنوان کودک در فضایی حضور پیدا کنند که متعلق به آن‌هاست، جایگاه ویژه‌ای دارد.

او تشریح کرد: من یک مادر و معلم آموزش و پرورش هستم و به همین دلیل، وظیفه خود را در زمینه آموزش کودکان سنگین‌تر می‌دانم. ما باید حلقه‌های حمایتی را کنار هم قرار دهیم تا به وسیله آن‌ها، کودکان ما نوآور و خلاق بار بیایند و شرایط تحقق این امر را در کانون فراهم کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تولید ملی و دانش‌بنیان گفت: با توجه به شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در سال ۱۴۰۱،  باید زمینه توسعه تولیدات ملی را فراهم کنیم تا اسباب‌بازی‌های تولید ملی و دانش‌بنیان ساخته شوند. همه ما باید در بحث تسهیلات، مالیات و ثبت محصولات تولیدکنندگان به آن‌ها کمک کنیم.

 قاسمی‌پور در پایان اظهار کرد: اغلب مردم فکر می‌کنند بیشتر اسباب‌بازی‌های داخل بازار، خارجی هستند اما وقتی مشاهده می‌کنیم چیزی حدود 80 درصد اسباب‌بازی‌ها تولید ملی هستند. ما باید با حمایت از تولیدات جوان‌های خلاق، کمک کنیم تا بچه‌های ما به وسیله اسباب‌بازی‌ها. با فرهنگ و آداب و رسوم خودمان آشنا شوند. کشور خارجی قاعدتا نباید به فکر بچه‌های ما باشد و طبیعتا اسباب‌بازی‌هایی که یک کشور خارجی می‌سازد، مطابق فرهنگ و شرایط کشور ما نیست.

پنجمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «محیط زیست» نام‌گذاری شده است.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =