گسترش خدمات کانون پرورش فکری به دانش‌آموزان

کانون پرورش فکری هرمزگان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان خدمات‌رسانی به دانش آموزان را وسعت می‌بخشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در جلسه‌ای با حضور پروین پشتکوهی مدیر کل کانون و منوچهر ضیایی رئیس دانشگاه فرهنگیان تفاهمنامه همکاری منعقد شد.

مدیر کل کانون اعلام کرد: با توجه به پیشینه طولانی همکاری کانون و دانشگاه لازم است با توجه به شرایط جدید تفاهمنامه و موارد همکاری دوجانبه به روزرسانی شود. پشتکوهی عنوان کرد: کانون مکانی است که مهارت‌های خلاقانه برگزار می‌شود و نیاز به همت دانشجویان؛ خصوصا مشارکت عزیزانی که در رشته‌های علوم تربیتی تحصیل می‌کنند و معلمان آینده‌اند؛ است.

وی افزود: ضرورت دارد این عزیزان با ظرفیت‌های کانون بیشتر آشنا شوند و البته باعث افتخار کانون هم هست که معلمان خلاق و تازه نفس سفیران آن باشند. 

پشتکوهی گفت: کودکان امروز بسیار متفاوت هستند محتوایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد باید متناسب با دغدغه‌هایشان باشد. 

در ادامه مدیر کل کانون بخش‌های مختلف کانون را معرفی کرد و از قصه‌گویی به عنوان ابزاری قدرتمند و هنرمندانه برای تربیت مخاطبین نام بردند. 

در ادامه منوچهر ضیایی رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان می‌توانند ماموریت‌های کانون را به عنوان فعال اجتماعی و فرهنگی دنبال کنند و امکانات خدماتی آن را به شهرها و روستاها خود ببرند. ضیایی افزود: کانون دارای ظرفیت‌های جذاب و بی‌نظیری در حوزه کودک و نوجوان استان است و استفاده نکردن از این ظرفیت‌ها باعث متضرر شدن مخاطبین است. رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: این همکاری می‌تواند برکات و ثمرات زیادی برای طرفین داشته باشد و انتظار می‌رود دانشجویانی که به شیوه حضوری هستند بیشتر در کانون حضور داشته باشند و از ظرفیت آفرینش‌های ادبی در راستای آموزش ادبیات فارسی برای کودکان نیز می‌توانند بهره ببرند. 

گفتنی است طبق این تفاهمنامه همکاری فعالیت‌هایی همچون کتابخوانی، نمایش خلاق، قصه‌گویی، کاردستی، نوشتن خلاق طی نشست‌هایی به دانشجویان معرفی می‌شود تا به عنوان ابزارهای تدریس به کار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =