کد خبر: 313714
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
یدو به زوریخ می‌رود

فیلم بلند سینمایی «یدو» آخرین ساخته مهدی جعفری به بخش مسابقه فیلم‌های بلند هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «یدو» آخرین ساخته بلند سینمایی کانون است که در سال ۱۳۹۹ به‌عنوان بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شناخته شد و پس از آن در مهر سال ۱۴۰۰ نیز با دریافت ۴ جایزه از جمله بهترین کارگردانی از سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به موفقیت‌های خود ادامه داد.
اکنون جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی زوریخ - که نمایش فیلم‌های ایرانی را بستری برای ارائه فرهنگ و سنت ایرانی و ایجاد یک پل ارتباطی میان فرهنگ‌های گوناگون با استفاده از زبان جهانی هنر و به ‌ویژه هنر هفتم یعنی سینما می‌داند- این فیلم را به‌عنوان یکی از آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره معرفی کرده است.
هیات ۵ نفره داوران بخش فیلم‌های بلند جشنواره قرار است جایزه‌های دو هزار دلاری به بهترین فیلم بلند این رویداد هنری اهدا کنند.


بر همین اساس داستان فیلم سینمایی یدو مربوط به ماه‌های نخست جنگ تحمیلی است، زمانی که بسیاری از خانواده‌هایی که در شهرهای مرزی زندگی می‌کردند ناچار به مهاجرت شدند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هربار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته‌ کسی می‌شود.
یادآوری می‌شود در دوره گذشته این جشنواره نیز - که به دلیل شیوع گسترده کرونا به صورت آنلاین برگزار شد- برای اولین بار بخش ویژه‌ای از این رویداد هنری به نمایش ۱۰ فیلم کوتاه انیمیشن از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص داشت و کودکان و نوجوانان سوییسی توانستند همراه با خانواده‌هایشان به تماشای فیلم‌های پویانمایی کانون بنشینند.
هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس از ۵ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ (۲۶ می تا ۱ ژوئن سال ۲۰۲۲) در شهر زوریخ سوییس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =