بازی به تقویت هوش خلاق کودکان کمک می‌کند/ بچه‌ها را هنگام بازی رها بگذاریم

مدیر داخلی شرکت تولیدی بازیتا درباره اهمیت بازی در آموزش کودکان و تقویت هوش آن‌ها سخن گفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا فرد مدیر داخلی شرکت تولیدی بازیتا عنوان کرد: در نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فضای بازی در اختیار ما قرار دادند و ما یک کارگاه بازی‌ برای بچه‌ها ایجاد کردیم تا بتوانند راحت با لگوها، خانه‌سازی‌ها و ماشین‌هایی که در اختیارشان قرار داده‌ایم، بازی کنند.

او درباره واکنش بچه‌ها و پدرومادرشان نسبت به این کارگاه بازی گفت: سیاست شرکت بازیتا این است که بچه‌ها بازی کنند، زیرا اسباب‌بازی وسیله کار کودکان است. معمولا پدر و مادرها هم در این چند روز که کارگاه بازی برپاست، همراه بچه‌ها باشند و آنها را کمک‌ کنند. حتی یک شب پدر و مادری به همراه فرزند خودشان یک سازه یک و نیم متری ساختند و از کنار هم بودن لذت بردند.

مدیر داخلی شرکت بازیتا بیان کرد: خود بچه‌ها می‌توانند در کارگاه بازی قطعات را بردارند، بسازند و درگیر آن شوند. واکنش پدرومادرها هم بسیار مثبت است و درنتیجه هر روز، کارگاه شلوغی داشته‌ایم.

او درباره تٲثیر بازی در آموزش کودکان توضیح داد: اکنون یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا، سیستم آموزشی فنلاند است که با بازی به کودکان آموزش داده می‌شود. رسالت بازیتا در این 15 سال، تولید بازی‌های آموزشی است و بازی‌های مختلفی را در این زمینه تولید کرده‌ایم.

مدیر داخلی شرکت بازیتا درباره اهمیت بازی در تقویت هوش کودکان اظهار کرد: با کمک لگوها و اسباب‌بازی‌ها، هوش خلاق بچه‌ها فعال می‌شود. کار لگو این است که آنچه در ذهن کودک است و قابل بیان نیست، در قالب سازه بیان و ارائه کند. شاید سازه‌ای که او ساخته نامفهوم باشد اما به خلاقیت کودک کمک می‌کند.

فرد در پایان خاطرنشان کرد: رها بودن بچه‌ها هنگام بازی کمک می‌کند تا استعداد آن‌ها شکوفا و هوش تجسمی کودکان تقویت شود.

ششمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «ایمنی شهر» نام‌گذاری شده است.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =