برگزاری نمایشگاه اسباب‌بازی مناسب نوجوانان و جوانان/ برگشتن حس زندگی به کانون دغدغه اصلی ما بود

دبیر هفتمین جشنواره اسباب بازی کانون با اشاره به ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه، حضور دوباره بچه‌ها در کانون را به عنوان دغدغه اصلی خود در این رویداد عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیدین مهدی‌زاده دبیر هفتمین جشنواره اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: یکی از ویژگی چنین رویدادهایی این است که در یک سیر تدریجی باید مورد ارزیابی قرار گیرند زیرا با روند اطلاع‌رسانی، مردم نسبت به نحوه برگزاری آن آگاه‌تر می‌شوند.

او ادامه داد: ما اکنون دغدغه‌ای جز فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور مردم در نمایشگاه نداریم. ازطرفی رضایت تولیدکنندگان هم جزو دغدغه‌های ما است.

دبیر جشنواره اسباب بازی درباره ارتباط تولیدکنندگان و مخاطبان در نمایشگاه گفت: در طول زمان برگزاری نمایشگاه، خود غرفه‌داران هم پس از مواجهه با مخاطبان تغییراتی در غرفه‌هایشان ایجاد کردند تا ارتباط‌شان با مراجعه‌کنندگان تسهیل شود. این موضوع نشان می‌دهد که بازخوردهای مردم روی نحوه ارائه و تولید شرکت‌ها تاثیر دارد و ما هم در نمایشگاه دنبال همین موضوع هستیم.

او افزود: در نمایشگاه‌ها عمدتا آثار با تخفیف ارائه می‌شوند و تولیدکنندگان خیلی دنبال مسائل مادی نیستند، بلکه می‌خواهند اطلاعاتی به دست بیاورند تا متوجه شوند نواقص کارشان کجاست و مردم چه چیزی را می‌پسندند.

مهدی‌زاده درباره احتمال برگزاری نمایشگاه اسباب‌بازی نوجوانان و جوانان تشریح کرد: ما در نمایشگاه ملی اسباب بازی کانون عمدتا با مخاطبان گروه سنی الف و ب مواجه هستیم. برای چندمین بار نمایشگاه امسال به ما ثابت کرد که باید برای گروه‌های سنی بالاتر مانند نوجوانان و جوانان نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی داشته باشیم. در همین راستا جلساتی برگزار و طرحی را ارائه کردیم که مورد تٲیید قرار گرفت. درنتیجه به امید خدا و با حمایت مدیرعامل کانون به زودی نمایشگاه اسباب بازی مناسب نوجوانان و جوانان خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال باتوجه به تداخل با ماه رمضان عصر تا شب برگزار می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال نمایشگاه عصرها برگزار می‌شود، فرصتی در اختیار ما قرار گرفت تا صبح‌ها جلسات تبادل‌نظر برگزار و نواقص کار را برطرف کنیم و عصرها، بتوانیم در روندی، رو به جلو و به‌صورت بهبودیافته نمایشگاه را برگزار کنیم.

رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی درباره بخش‌های جنبی نمایشگاه تصریح کرد: با لطف هنرمندان و مربیان کانون و برگزاری برنامه‌های جنبی، توجه مردم به سمت نمایشگاه جلب شد و این ویژه‌برنامه‌ها شب‌های شادی را برای مخاطبان رقم‌ زد. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه کارگاه‌های این دوره، این است که به لطف حضور اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، تمام کارگاه‌های ما دارای پیوست فرهنگی شد و حتی روزهای نمایشگاه هم متناسب با همین رفتارهای شهروندی نامگذاری شد.

او ادامه داد: ستاد علوم شناختی هم در بخش جوایز و استقرار شرکت‌های مناسب با این حوزه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای نظارت بر اسباب‌بازی، ما را برای برپایی نمایشگاه همراهی کردند.

مهدی‌زاده خاطرشان کرد: همه دغدغه ما برای برگزاری نمایشگاه این بود که پس از ۲ سال دوباره حال و هوای حضور بچه‌ها و شور و شوق و هیجان به این سالن بازگردد و آن‌ها را از نزدیک ببینیم. البته احیای کردن این امکانات کار سختی بود. روزی که مدیرعامل کانون پیشنهاد برگزاری حضوری نمایشگاه را اعلام کردند، خیلی‌ها به ذهن‌شان رسید که کار سختی است و شاید لزومی نداشته باشد یا شاید مردم از این رویداد استقبال نکنند اما دغدغه اصلی ما، دیدار دوباره با بچه‌ها بود تا زندگی به فضای کانون برگردد و با همین رویکرد، نمایشگاه را برگزار کردیم و استقبال پرشور مخاطبان خستگی را از تنمان دور کرد.

دبیر جشنواره اسباب بازی در پایان با اشاره به کیفیت نمایشگاه این دوره اظهار کرد: ما باید نسبت به چیزی که در جامعه اتفاق می‌افتد، رشد کنیم. روش‌های قدیمی در زمان خودشان درست بوده‌اند اما اصرار به روش‌های قدیمی در زمان حاضر منطقی نیست. ما هم دوست داریم که حضور حداکثری تولیدکنندگان را در نمایشگاه داشته باشیم اما وقتی به مخاطب خود که برای خرید اسباب‌بازی به کانون اعتماد کرده است، توجه می‌کنیم، ناچار می‌شویم که گزینشی عمل کنیم.
سعی کردیم برای منتخبان هفتمین جشنواره اسباب‌بازی در بخش کیفیت، تسهیلاتی ایجاد کنیم. در واقع با این کار، آن‌ها را نسبت به دیگر تولیدکنندگان ارجح ندانسته‌ایم بلکه به مخاطبان خود احترام گذاشته‌ایم.

پنجمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «محیط زیست» نام‌گذاری شده است.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =