«دارَک» و احیای هنر گلیم‌بافی برای کودکان و نوجوانان

مدیرعامل شرکت تولیدی شروین البرز درباره محصول «دارَک» که الهام گرفته از هنر گلیم‌بافی است، توضیح داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجید موحدی مدیرعامل شرکت تولیدی شروین البرز درباره محصول تولیدی «دارَک» توضیح داد: «دارَک» مخفف «دار» کوچک است که مخصوص  کودکان، ‌ نوجوانان و دانش‌آموزان است.

او درباره مفهوم و ایده این اسباب‌بازی بیان کرد: این محصول به منظور معاصرسازی هنر گلیم بافی برای نسل کودکان و نوجوانان ساخته شده است. هنر گلیم‌بافی یک هنر دیرین ایران زمین است که مستندات و آثار آن حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد.

این تولیدکننده اسباب‌بازی تشریح کرد: در همین راستا ما به تکاپوی تولید محصولی افتادیم تا این هنر را احیا کند و به نسل امروز انتقال دهد.

موحدی در پایان اظهار کرد: برای تولید این محصول دو المان لازم داشتیم؛ یکی اینکه به راحتی تولید شود و دوم اینکه قیمت مناسبی داشته باشد تا تمام افراد بتوانند آن را تهیه کنند. برای دستیابی به این امر از روش تولید انبوه برای کاهش قیمت استفاده کردیم تا این محصول را به دست مخاطبان خودمان که غالبا دختران هستند، ‌ برسانیم.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ششمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «ایمنی شهر» نام‌گذاری شده است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =