جزئیات لیگ مسابقه بازی رومیزی در نمایشگاه/ بازی موجب تثبیت الگوواره‌های روانشناسی می‌شود

مجموعه پرفیبو در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کننده لیگ مسابقه بازی رومیزی برگزار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، میثم نظریان مدیر عامل مجموعه پرفیبو و برگزار کننده لیگ مسابقه بازی رومیزی در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: در این روزگاری که بیش از پیش به نشاط، سرزندگی و امید به آینده نیاز  داریم جشنواره ونمایشگاه پر از شور و شعور و هیجان فرصتی است تا لحظاتی از زندگی را پاس بداریم.
او ادامه داد: در غارهای تنگ و تاریک و نمور مدرن در آپارتمان‌ها، در شهرهای خاکستری امروز، در جایی که نه تنها زمین بلکه آسمان نیز به حراج گذاشته شده است و به زودی سهم هر یک از ما از آن وسعت بیکران، در مدارس، دانشگاه‌ها، کافه‌ها، خانه‌های سالمندان، مراکز توانبخشی، در بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و در هر فضای متعلق به جامعه انسانی می‌توان لحظه‌ای تمرین زندگی کرد.
نظریان عنوان کرد: بازی و اسباب بازی متعلق به یک گروه سنی خاص نیست، زیرا کودکی ابدی در همه ما زندگی می‌کند. کودکی که از زهدان مادر به زهدان فراخ‌تر دنیا پا می‌گذارد، چون کشتزاری در انتظار بذرهایی است که در دلش کاشته شود و همین کودک است که انسانی تمدن پذیر و تمدن ساز می‌شود.
او افزود: فرهنگ صورت نرم و تمدن صورت سخت یک جامعه است. فرهنگ و تمدن بی یکدیگر ناپایدار هستند و حتی می‌توان گفت فارغ از معنی و هستی، اصیل هستنند. در کنار همه اندیشه‌ها، محصولات فرهنگی باید توجهی ویژه به حوزه سرگرمی، به خصوص حوزه بازی و اسباب بازی داشت، زیرا اسباب‌بازی معلم و مربی شوخ طبع و خوش مشربی است که همواره در حال آموزش غیرمستقیم است و بی‌شک بازی و اسباب بازی وسیله انتقال فرهنگ و سبک زندگی است.
مدیرعامل مجموعه پرفیبو بیان کرد: نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در شرایطی برگزار شد که عدم استقبال مخاطبان باوجود دو سال وقفه در برگزاری آن، محتمل بود. اما بر خلاف انتظار، استقبال با شکوه مخاطب در نهایت ایمنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این رویداد فرهنگی برگزار شد.

او در مورد اهمیت بازی و اسباب بازی افزود: بازی یک کالای مهم فرهنگی است و موجب تثبیت الگوواره‌های روانشناسی می‌شود. بازی اگر از خشت‌های اول بنای شخصیت یک انسان انجام شود، می‌توان به اهمیت این ابزار فرهنگی پی برد که «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج».
نظریان با اشاره به بازی «سگال» محصول شرکت پرفیبو گفت: محصولات و ابزار فرهنگی ذاتاً محصولات مهم، پرفایده و البته پرخطری هستند که باید متولیان امر و مخاطبان در انتخاب آن‌ها وسواس جدی به خرج دهند. دغدغه مجموعه پرفیبو که با بازی انتزاعی و راهبردی «سگال» در این جشنواره حضور پیدا کرده است چیزی غیر از ویژگی‌ها که گفتم نیست؛ ارتقا کیفیت بازی‌های ایرانی، رعایت استانداردهای سخت‌گیرانه بین‌المللی، احترام به مخاطب و ارائه محصول اورجینال که البته بازار هدف گسترده‌ای داشته باشد.
برگزارکننده لیگ مسابقه بازی رومیزی بیان کرد: در طول برگزاری نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدایت و حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای نظارت بر اسباب بازی، قرار بر برگزاری مجموعه مسابقه‌های «سگال» برای کودک، نوجوان و گروه بزرگسال شد که تا آخرین روز نمایشگاه ادامه خواهد داشت. در این مسابقه ما شاهد حضور پرتعداد بازدیدکننده‌ها در لیگ «سگال» بودیم که مجموعه پرفیبو هدایایی شامل بازی «سگال» با ارزش ۵۵۰ هزار تومان همراه با یک شاخه گل رز به برندگان کودک و نوجوان و بزرگسال تقدیم می‌شود و به گروه بازنده کودک نیز هدایای ارزشمندی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همراه با یک شاخه گل رز هدیه داده و اهدا خواهد کرد.
او افزود: استقبال از لیگ «سگال» تا به امروز به غایت عالی بوده و امید است این روند ادامه داشته باشد و شاهد برگزاری رویدادهایی در ابعاد وسیع‌تر در آینده باشیم. مجموعه پرفیبو اهداف بلند پروازانه و بنیادین‌تر دیگری را به جد پی گیری می‌کند که ان شالله امسال با ارائه دیگر محصولات به همراه کتاب «فضیلت نبرد، راه و رسم بازی» که توسط بنده تالیف می‌شود، اهداف فعالیت پرفیبو در حوزه بازی و اسباب بازی واضح و روشن‌تر را به معرض دید عموم جامعه خواهد رساند.
نظریان در پایان با بیان این نکته که محصولات ایرانی ظرفیت جهانی شدن دارد، درباره محصول سرگرمی «سگال» توضیح داد: یک بازی مینیمالِ انتزاعی-راهبردی مفرح است که سعی شده به مرور جامعه را به سمت بازی های فکری در این سبک دعوتی دوباره کند. در تولید این بازی از بهترین مواد و با کیفیت ترین بسته بندی، مطابق استانداردهای بین المللی استفاده شده و به همین سبب این بازی ارژینال در پنجمین و ششمین جشنواره اسباب بازی از منتخبین در قسمت طراحی و کیفیت تولید بوده و با حسن نظر داوران و شورای نظارت بر اسباب بازی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به عنوان محصول برتر ایرانی در ششمین جشنواره به جامعه مخاطب معرفی شد.
نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران در ششمین روز این نمایشگاه با شعار «ایمنی شهر» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =