پلی به شیراز جنت طراز از آبیدر چشم نواز در اولین نشست انجمن ادبی رازاوه زده شد

سمیه آروند دکتری زبان و ادبیات فارسی و دانشجوی پسا دکترای دانشگاه شیراز است . وی کارشناس آفرینش های ادبی شیراز و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کشور است و همچنین مدرس داستان نویسی و کتاب تصویری است ، این پژو هشگر نخبه با حوصله وسعه ی صدر ساعت هفده بعد از ظهر روز پنج شنبه 25 فروردین ماه سال 1401 در جمع اعضای انجمن ادبی رازاوه ی کردستان حاضر شد تا آثاری از ندا ملایی ، مهیلا اسماعیلی و سارینا رستمی را همراه با اعضای فعال ادبی حاضر در جمع نقد کنند .

وقتی ارغوان تازه گل کرده و زیبا و خوش رنگ بر شاخه ها خود نمایی می کند و دل هر بیینده را با خود می برد تا شهر رویا و عشق و وقتی زمین لباس رنگی می پوشد و خیالت راحت است که اعضایی در کنارت هستند که همیشه و در هر حال قلم و دلشان بهاری است و همیشه  مثل ابر بهاری با رعد و برق و جرقه های ذهنشان با طراوت و تازه می نگرند و می نویسند و در بهار دلشان همیشه باغ کلماتشان  شاداب و سر زنده است تو می توانی از رنگین کمان دلشان پل بزنی به دیار شعر و سخن شیراز جنت طراز و کارشنانسی را به اولین  نشست انجمن ادبی داستان رازاوه ی استان  کردستان دعوت کنی که  تاکنون چندین نشست داستان انجمن های ادبی سراسر کشور را پشت سر گذاشته است و با کوله باری از تجربه و عشق در این نشست صمیمانه حاضر شده است .

سمیه آروند که داشتن صدای جذاب و گیرا، یکی از ویژگیهای بارز او برای جذب اعضا در این انجمن ادبی بود به اعضا پیشنهاد داد تا با مطالعه و خواندن داستانهای فراواران نکات ریز و کلیدی داستانهایشان را پیدا کنند و تاکید کرد که مطالعه ی داستان بزرگان غلطهای املایی و نگارشی آنها را بر طرف خواهد کرد.چون مطالعه ی کتاب علاوه بر لذت ادبی و آشنا شدن غیر مستقیم با عناصر داستان خود یک کلاس درس خصوصی و ویژه است  که آنها را به صورت ناخود آگاه  به یک فردعلا قمند به ادبیات  تربیت می کند و این تجسم حین مطالعه دنیای رویا پردازی آنها را فعال تر  می کند و در انتخاب موضو ع برای نوشتن به آنها کمک می کند.

 وی از موضوعهایی که اعضا برای نوشتن انتخاب کرده بودند بسیار تشکر کرد و همچنین با استناد به گفته هایش از زاویه دید اعضا نسبت به موضوع های انتخابی تشکر کرد و پیشنهاد داد که اعضا دوباره داستانهایشان را با حوصله ی بیشتر و نکات آموزنده ایی که به آنها ارایه کرده است ویرایش کنند و هرگز از ویرایش داستانهایشان نترسند زیرا ویرایش داستان یکی از نکات ارزنده در داستان و قابلیت ویژه ی نویسنده نسبت به دیگرانی است که چندان برای ویرایش نوشته هایشان وقت نمی گذارند .

وی همچنین از اعضا خواست همین نگاه ادبی خاص خود را به دنیای اطرافشان تقویت کنند تا این نگاه در زندگی خصوصی نیز به آنها کمک کند و در جنبه های عینی تر زندگی به آنها کمک کند . 

 لازم به ذکر است که علاوه بر نقد آثار اعضا در این اولین نشست انجمن ادبی رازاوه بر نامه هایی از جمله شعر خوانی اعضا به مناسبت ماه مبارک رمضان و معرفی شخصیت مهمان بر نامه انجام شد . و در پایان با اهداء لوح تقدیری از طرف واحد آفرینش های ادبی از حضور گرم و مهربان دکتر سمیه آروند تقدیر به عمل آمد .

 الهام زارعی زاده کار شناس ادبی استان کردستان در سخنانی اعلام داشت که به طور روتین و ماهانه در استان کردستان هر ماه سه نشست انجمن ادبی در استان بر گزار می گردد که از این تعداد دو انجمن داستان به نامهای هور و رازاوه و یک انجمن شعر به نام هونیا  فعالیت می کنند و تا پایان سال ، بر گزاری این نشست ها رقم قابل تو جهی به لحاظ کمی و دستاور دهای خوبی از جمله جذب و نگهداری اعضا نو جوان به لحاظ کیفی به واحد آفرینش های ادبی اضا فه می کنند که خود جای مباهات است و خدارا شکر کرد که این پناسیل در استان کردستان از طرف اعضا و مربیان باتجربه ی استان  وجود دارد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =