اولین جلسه شورای فرهنگی کانون استان کردستان در سال جدید برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگی کانون استان کردستان امروز شنبه مورخه 27 فروردین ماه با حضور مدیر کل کانون استان و دیگر اعضای شورای فرهنگی استان با هدف بررسی برنامه های سالانه مراکز کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در ابتدای این جلسه مدیر کل کانون استان کردستان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان در سخنانی بر برنامه ریزی فعالیت ها در مراکز تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی، کارها و فعالیت ها بهتر پیش می رود ، برنامه‌ریزی کردن و تبعیت از برنامه، با تار و پود زندگی روزمره ما گره خورده است. هر زمان که می‌خواهیم به چیزی دست پیدا کنیم، برنامه‌ریزی، قدرتمندترین و تاثیرگذارترین ابزاری است که می‌توانیم به کار بگیریم و با برنامه ریزی خوب می توانیم فعالیت ها رامثمرثمرتر پیش ببریم .

سهیلا شیخی افزود: : با همکاری همه مجموعه خانواده بزرگ کانون در سال جدید به سمت اهداف مورد نظر و از پیش تعیین شده حرکت خواهیم کرد و در این مسیر با برنامه ریزی های صورت گرفته در واحد ها و بخش های مربوطه هر چه بیشتر و موفق تر به پیش خواهیم رفت.

شیخی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه با فروکش کردن ویروس کرونا شاهد حضور دوباره کودکان و نوجوانان در مراکز خواهیم بود انشاالله امسال شاهد حضور خوب کودکان و نوجوانان در مراکز کانون استان باشیم .

وی گفت: بر همین اساس، مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی هنری استان با برنامه ریزی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اجرای برنامه های حضوری اعضای کودک ونوجوان تلاش کنند تا حضور کودکان و نوجوانان در برنامه های تابستانی مراکز کانون همراه با شور و نشاط باشد.

در ادامه این جلسه کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی استان در سنخنانی گفت: در برنامه ریزی سال 1401 یکی از انتظارات اصلی ستاد کانون بر اساس مرکز محور ، مربی محور بودن و مخاطب محور می باشد که باید این مهم مد نظر قرار گیرد.

حمیدرضاپوررضایی افزود: در اجرای فرایندی برنامه های امسال کانون استان حضور اولیا اعضا پررنگتر و تاثیرگذارتر از همیشه خواهد بود.

وی از اجرای برنامه مادران کتابخوان، پویش راز دانایی که در قالب طرح های توسعه کتابخوانی در مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه های سیار روستایی اجرا می گردد به صورت ویژه یکی از اصلی ترین اهداف کانون در زمینه ی ترویج کتاب و کتابخوانی در میان مخاطبان است که فراهم می آورد .

راز هنر هفتم، فرهنگ بومی و سنتی منطقه گروس کردستان، مسابقه فانوس های رنگی، طرح توسعه کتابخوانی راز دانایی، مهرواره مجازی خوشنویسی بسم الله نویسی به صورت استانی، دومین مهرواره عکاسی پیشه گران ، ویژه برنامه روز سینما با عنوان سینما کانون، بزرگداشت روز خوشنویسی با برگزاری کارگاه آموزشی ، جشن رونمایی از کتاب با هدف ارج گذاری بر قلم نویسندگان بومی و ادبیات فولکور  استان ، سومین مهرواره ادبی از اندیشه تا قلم همزمان با روز ادبیات کودک تا روز قلم.، سومین مهرواره ادبی ویژه اعضای مکاتبه ای با عنوان مداد دوستی ، برگزاری کارگاه های خوانش متون کهن و ... از دیگر برنامه های سال 1401 پیش بینی و اجرا خواهد شد.

در ادامه جلسه هر کدام از اعضای جلسه به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =