نقش مستقیم نمایشگاه اسباب‌بازی در تأمین سلامت روانی جامعه

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیران سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره تاثیر بازی و اسباب‌بازی و رویدادهایی مانند نمایشگاه اسباب‌بازی در سلامت جامعه توضیح داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جواد حیدری‌پور مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیران سلامت وزارت بهداشت در بازدید از نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: رویکرد جدید وزارت بهداشت در دولت جدید بیشتر در حوزه بهداشت و پیشگیری است تا درمان و در این رویکرد، پیشگیری به معنی آموزش، بازی کودکان و هرآن چیزی است که باعث سلامت جامعه، ‌ خانواده و کودکان شود.

او ادامه داد: نمایشگاه اسباب‌بازی در ایجاد حال روحی و جسمی خوب میان کودکان و خانواده‌هایشان اثرگذاری مستقیم دارد.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیران سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: هرچه حال جامعه خوب باشد و سلامت جامعه بالاتر برود، به تبع آن آسیب‌های اجتماعی در جامعه کم‌تر می‌شود و اگر این آسیب‌ها کاهش یابد، نیاز کم‌تری به درمان پیدا می‌کنیم.

او افزود: با این دیدگاه، هرچه برنامه‌هایی مانند نمایشگاه اسباب‌بازی بیشتر باشد، نوعی سرمایه‌گذاری در زمینه ارتقاء سلامت جامعه است و روی بهداشت جسمی و روانی جامعه اثر مستقیم دارد.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیران سلامت وزارت بهداشت در پایان اظهار کرد: پس از دو سال تعطیلی ناشی از فراگیری ویروس کرونا که مجموعه فعالیت‌های بیرونی کودکان و خانواده‌هایشان را محدود کرده بود، علاقه‌مندان استقبال بالایی از این نمایشگاه داشتند. این مسٲله نشان از اهمیت و نیاز کودکان به چنین جشنواره‌هایی دارد. امیدوارم این قبیل رویدادها بر اساس مناسبت‌ها و موضوع‌های مختلف افزایش پیدا کند و به لحاظ کمی و کیفی اثرگذارتر و موفق‌تر باشد.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

هشتمین و آخرین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «آپارتمان‌نشینی» نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =