دستورات وزیر آموزش و پرورش به‌زودی اجرایی می‌شود/ کانون، اصلی‌ترین بازیگر در صنعت بازی و اسباب‌بازی

مشاور وزیر آموزش و پروررش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی در ششمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمیدرضا خان‌محمدی  مشاور وزیر آموزش و پروررش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی در بازدید از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره تاثیر اسباب‌بازی‌ها در نظام آموزشی گفت: تولید اسباب‌بازی برای آموزش از طریق سرگرمی ظرفیت نامحدودی دارد و امکان رشد، پیشرفت و توسعه این صنعت فراهم است.

خان‌محمدی با اشاره به سرگرمی‌های الکترونیکی که خلاقیت کودکان را از بین می‌برد و حکم بازدارندگی و تخریب شخصیت کودکان را دارد، درباره اهمیت سرگرمی‌های آموزشی افزود: همه ما در زمان کودکی به همراه بازی‌های جمعی و گروهی بسیاری از مفاهیم اجتماعی، تربیتی و اخلاقی را آموزش دیده‌ایم. برای نسل جدید و آموزش آن‌ها در سنین پایین نیاز است که برنامه‌ریزی‌ شود و با ایده و فکر کاربردی برای تولید سرگرمی‌های آموزشی حرکت کرد.

او درباره محصولاتی که در نمایشگاه عرضه شده است، گفت: باتوجه به بازدید از چند غرفه‌ای که متناسب با فعالیت‌های آموزشی محصولات‌شان را ارائه می‌کردند، محصولات را قابل قبول ارزیابی کردم ولی معتقد هستم که راهی بسیار طولانی را برای رسیدن به شرایط مطلوب پیش رو داریم. تولید سرگرمی‌های آموزشی، مساله بسیار دقیقی است که نیاز به پژوهش و ایده‌پردازی دارد و بعد از آن باید وارد حیطه تولید محصول شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر اسباب‌بازی‌ها در ایجاد عدالت آموزشی توضیح داد: آموزش از طریق سرگرمی می‌تواند در دسترس همه دانش‌آموزان باشد. به عنوان مثال در مناطق محروم کشور حتی باوجود کمبود امکانات معلم‌ها می‌تواند در محیط باز و فضایی که در اختیار دارند، با سرگرمی‌های آموزشی دقیقی که طراحی شده است و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است، با دانش‌آموزان بازی کند و به آن‌ها آموزش دهد. این بازی‌ها و سرگرمی‌ها نیازی به گوشی هوشمند و یا هر وسیله پرهزینه‌ دیگری ندارد.

او ادامه داد: متاسفانه بیشتر استعدادها در مناطق محروم کشور رشد می‌کنند و این بازی‌ها در این مناطق بیشتر از مناطق برخوردار کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا در مناطق محروم سرگرمی‌های زائد و بی‌ارزش کمتر وجود دارد و کودکان و نوجوانان آمادگی بهتری برای آموزش دارند.

خان‌محمدی با اشاره به دستورات وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بیان کرد: برای اینکه از بن بست‌های تولید و توسعه خارج شویم، باید شیوه‌های خودمان را تغییر دهیم. حرکت شرکت‌های تولیدکننده اسباب‌بازی به سمت شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، یک شیوه برای عبور از موانع رشد صنعت بازی و اسباب‌بازی است. در این شرایط قطعا دستورات صادر شده توسط وزیر آموزش و پرورش می‌تواند در این مسیر بسیار راه‌گشا باشد تا بتوان از ظرفیت‌های موجود در سرگرمی‌ها برای آموزش، پرورش و برقراری عدالت استفاده کرد.

او در پایان با بیان اینکه کانون به عنوان محوری‌ترین مهره در صنعت بازی و اسباب‌بازی نقش‌آفرینی می‌کند و وظیفه تسهیل‌گری در این حوزه دارد، تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اصلی‌ترین بازیگر در صنعت بازی و اسباب‌بازی است. کانون به دلیل پشتوانه‌های بسیار خوبی که دارد و توجهی که عمده مسئولان کشور به این مجموعه دارند، جایگاه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی محوری را در حوزه کودک و نوجوان و به خصوص صنعت بازی و اسباب‌بازی برعهده دارد.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران در ششمین روز این نمایشگاه با شعار «ایمنی شهر» برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =