کارگاه نقاشی و سفالگری؛ محبوب‌ترین کارگاه‌های نمایشگاه

مسئول کارگاه‌های هنری نمایشگاه اسباب‌بازی درباره محبوب‌ترین کارگاه‌های این دوره از نمایشگاه و روند آموزشی مربیان کانون توضیح داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عطیه رستمی‌زاده مسئول کارگاه‌های هنری نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: کانون کارگاه‌های متنوعی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری دارد و از بین این کارگاه‌ها شش رشته هنری را که برای بچه‌ها جذابیت بیشتری داشتند، برای این دوره نمایشگاه انتخاب کردیم. همچنین سعی کردیم کارگاه‌هایی را انتخاب کنیم که نیاز به پیش‌زمینه آموزشی زیادی نداشته باشند و خروجی آن در مدت زمان کم کارگاه قابل‌ مشاهده باشد.

او ادامه داد: این ۶ کارگاه شامل نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، بازی‌های خلاق، اوریگامی و نقاشی دیواری و کاردستی خلاق بود که بین بچه‌ها طرفداران زیادی داشتند.

مسئول کارگاه‌های هنری نمایشگاه اسباب‌بازی توضیح داد: کارگاه نقاشی و سفال در نمایشگاه طرفداران بیشتری داشت، زیرا تمام رده‌های سنی را دربر می‌گرفت و بچه‌ها با این متریال ارتباط برقرار می‌کردند. کارگاه کاردستی خلاق هم بسیار خوب بود و بچه‌ها توانستند در این کارگاه با موضوعات آموزش شهروندی که هرروز به ما اعلام می‌کردند، ارتباط برقرار کنند و خروجی‌های خوبی هم گرفتیم.

او افزود: بیشتر تمرکز بچه‌ها در این کارگاه‌ها روی کار گروهی بود، بر این اساس ما اکنون ۶ - ۷ ماکت داریم که بچه‌ها به صورت گروهی ساخته‌اند و حاصل کارگاه‌های کاردستی خلاق ما هستند.

رستمی زاده درباره روند آموزشی این کارگاه‌ها اظهار کرد: روند آموزش ما در این کارگاه‌ها آموزش خلاق بود و برای آموزش یا خلق اثر هنری الگوی مشخصی به کودکان نمی‌دادیم. روزانه موضوعاتی در حوزه آموزش شهروندی مطرح می‌شد که مربی‌ها براساس آن با بچه‌ها صحبت می‌کردند تا تجسم خلاقی از موضوع داشته باشند و براساس آن در کارگاه‌ها بازی کنند و اثر هنری درست کنند.

مسئول کارگاه‌های هنری نمایشگاه اسباب‌بازی در پایان خاطرنشان کرد: مربی در کارگاه‌های هنری در حین کار نباید در کار کودک دخالت کند مگر اینکه کودک  کمک مستقیم بخواهد. در کل مربیان ما در کارگاه بیشتر حکم تسهیل‌گر داشتند و فقط بچه‌ها را هدایت می‌کردند.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

هشتمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «آپارتمان نشینی» نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =