برگزاری رویدادی مانند نمایشگاه اسباب‌بازی پس از ایام کرونایی لازم بود

مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون درباره نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره اسباب‌بازی و امکاناتی که در اختیار این نمایشگاه قرار داشت، توضیح داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی دانشور مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون درباره نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه امسال در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون اتفاق خوبی بود زیرا فراگیری ویروس کرونا ۲۸ ماه تقریبا برگزاری خیلی از رویدادها و برنامه‌ها را کم‌رنگ کرده بود و طبیعتا در حوزه کودک و نوجوان هم درگیر این مسٲله بودیم. ما در این مدت هیچ رویدادی را به شکل حضوری برای بچه‌ها نداشتیم و از طرفی دو سال تحصیلی، بچه‌ها در فضای مجازی درس خواندند و ارتباط با هم‌ سن و سالان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: خوشبختانه با کم‌تر شدن فراگیری ویروس کرونا و آگاه شدن خانواده‌ها و بچه‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این فرصت در اختیار کانون قرار گرفت تا نمایشگاه خوبی را در حوزه اسباب بازی برگزار کند.

مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون تصریح کرد: بچه‌ها در این ایام مشتاقانه در نمایشگاه اسباب‌بازی می‌چرخیدند و بازی و خرید می‌کردند. همچنین کارگاه‌های جنبی در دو بخش کارگاه‌های فرهنگی هنری که به همت مربیان مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون و کارگاه‌های بازی به کمک خود تولیدکنندگان، برگزار شد.

او افزود: در عرصه هنرهای نمایشی نیز بعد از مدت‌ها توانستیم در نمایشگاه بچه‌ها را دور هم جمع کنیم تا بازی کنند و نمایش ببینند. همچنین توانستیم برنامه‌های تلویزیونی مانند برنامه «مل‌مل» را ضبط کنیم که تقریبا با سالن پُر در چهار سانس اجرا شدند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا شاهد اجرای چنین برنامه‌هایی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون باشیم.

دانشور در پاپان خاطرنشان کرد: براساس تصمیم‌گیری ستاد برگزاری جشنواره اسباب‌بازی قرار شد که ما در یک فضای محدودتر جشنواره را آغاز کنیم تا کنترل کار را بهتر در دست بگیریم. همچنین مدت زمان کوتاهی از برنامه‌ریزی تا اجرا داشتیم زیرا مجوز برگزاری این نمایشگاه روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ صادر شد. با توجه به محدودیت زمانی و تاکید جشنواره بر اینکه صرفا منتخبان جشنواره ملی اسباب بازی در نمایشگاه حضور داشته باشند، تصمیم گرفتیم که نمایشگاه در یکی از سالن‌های مرکز برگزار شود، در حالی که در دوره‌های قبل معمولا سالن‌های مختلف کانون درگیر نمایشگاه می‌شدند.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

هشتمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «آپارتمان‌نشینی» نام‌گذاری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =