طرح فرهنگی روشنان با هدف ارتقا فرهنگ عمومی استان اجرا می شود

فرهاد آقا بیگی گفت :طرح فرهنگی روشنان با هدف ارتقا فرهنگ عمومی استان در سه بخش قصه گویی، کتاب و کتابخوانی و هنرهای نمایشی تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی فرهاد آقابیگی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  در دیدار با مهدی آریان مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با اشاره به  اینکه محور توسعه فرهنگی پایدار کتاب است  گفت : تبلیغات هدفمند و موثر در زمینه کتاب و کتابخوانی در فضای شهری و صدا  و سیما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرهاد آقا بیگی گفت :طرح فرهنگی روشنان با هدف ارتقا فرهنگ عمومی استان در سه بخش قصه گویی، کتاب و کتابخوانی و هنرهای نمایشی  تدوین شده است.

او با بیان اینکه این طرح از تابستان امسال شروع  و تا آبان ماه و  در  هفته کتاب  و کتابخوانی ادامه دارد گفت : بخش های این طرح شامل  حضور مربیان کانون و نهاد کتابخانه ها در پارک ها و بوستان ها، جشن ها و برنامه های شاد فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی، نمایش نامه خوانی ویژه خانواده ها ، مسابقات کتابخوانی برای عموم و کودکان می باشد.

آقا بیگی گفت : در بخش ویژه این طرح که با هدف نگاه ویژه به ادبیات کهن می باشد  فراخوانی با موضوعات کتاب های مثنوی معنوی و شاهنامه برای علاقه مندان خواهیم داشت.

او با اشاره به  بخش مهم دیگری از طرح روشنان گفت : نگاه ویژه به مناطق محروم و کتابرسانی به این مناطق  و فعالیت های فرهنگی از دیگر برنامه های این طرح است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی نیز با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگی در کشور از تدوین  طرح روشنان در این نهاد  خبرداد.

آریان  با اشاره به  اهمیت تربیت دینی نسل جدید و اشاره به حدیثی در  نهج البلاغه از  حضرت علی(ع)   گفت :  در این حدیث امام علی(ع) می فرمایند " فرزندان خود را به آداب و رسوم خود مجبور نکنید چون آنها برای زمان دیگری زاده شده اند " .

آریان گفت :  باید با محتوی جذاب و خلاق  نسبت به پرورش حس دینی این نسل اقدامات موثری انجام شود  .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =