دیدار مدیرکل کانون خراسان با رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان رضوی

مدیرکل کانون خراسان رضوی با رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان در راستای استفاده از ظرفیت های آموزشی و پرورشی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی؛ در این دیدار حجه الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی خراسان، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت امام علی علیه السلام و همچنین شهادت شیعیان مظلوم افغانستان در حادثه تروریستی تکفیری اخیر در شهر کابل اظهار داشت: این نهاد علمی حوزوی بین‌المللی همزمان با  پیروزی انقلاب اسلامی و بدستور امام راحل و به منظور اشاعه فرهنگ و معارف غنی اسلام در کنار حوزه علمیه  ایران  با تأسی از نام مبارک رسول خدا(ص) با عنوان جامعه المصطفی العالمیه راه اندازی شد و امروز ده‌ها هزار نفر از سراسر جهان در ایران اسلامی و شهر مقدس مشهد در این نهاد حضور دارند.

وی افزود: مهمترین هدف جامعه المصطفی پرورش کادر برای جهان اسلام و تربیت طراز برجسته‌ای ‌از عالمان دینی برای بی نیازی تشنگان زلال معارف اسلامی و هدایت قرآنی در سراسر جهان است.

ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت امام علی علیه السلام در خصوص کانون و فعالیت های آن بیان داشت: خوشبختانه محور تمام فعالیت‌های کانون بر پایه کتاب است و هرچه سطح مطالعه کتاب در جامعه بالا برود آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می شود.

مدیرکل کانون ادامه داد: پرورش خلاقیت در کانون جزو اولویت هاست و به صورت فرایندی صورت می پذیرد. کودکان آزادانه با فعالیت های کانون آشنا می شوند و با راهنمایی مربیان شروع به فعالیت می کنند.

زره ساز به  اهمیت پرورش حس دینی در کودکان تاکید کرد و گفت: کودکان را باید از سنین کم با دین و ارزش های دینی آشنا کرد و حس دینی را در آنها پرورش داد.

ابراهیم زره ساز گفت: پرورش نسل خلاق و پویا نتیجه تربیت نیروی انسانی کارآمد است که باعث موفقیت کودکان و نوجوانان و در نهایت رسیدن آنها به بلوغ و بالندگی فکری خواهد شد.

زره ساز در قسمت دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های کانون در جذب و تربیت کودکان ونوجوانان پرداخت و به زمینه های متعدد تعامل و همکاری میان کانون و سایر نهادها اشاره کرد و این نشست را فرصتی برای تعمیق همکاری های فی مابین دانست.

درپایان این نشست  مدیرکل کانون  استان با عالم عالیقدر دکتر سید محمد تیجانی دیدار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =