کد خبر: 313934
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
بازدید 222
نخستین جلسه انجمن نمایش کانون گلستان

نخستین جلسه انجمن نمایش کانون پرورش فکری گلستان با موضوع« جذب و شناسایی اعضا جدید و شناخت داستان‌های مناسب برای شروع یک نمایش » برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، اولین جلسه انجمن نمایش گلستان به مدرسی سید رهبان مسلّمی عقیلی مسئول انجمنو با حضور تعدادی از اعضای مرکز فرهنگی هنری آق‌قلا برگزار شد.

مسلمی عقیلی در این نشست با تعریف هنر نمایش کودک و نوجوان برای حضار، گفت: یادگیری، آموزش و توانمندی در حوزه نمایش، بازیگری، عروسک گردانی و ... می‌تواند برای کودکان و نوجوانان در بالابردن مهارت‌های اجتماعی و ارتباطات اعضاء بسیار مفید و سازنده باشد.

وی در ادامه درباره انتخاب داستان خوب برای تبدیل شدن به نمایش‌نامه، نوشتن دیالوگ در فعالیت کارگاهی، معرفی امکانات نمایشی و عناصر تشکیل دهنده یک نمایش خوب از ابتدا تا انتها در مرکز صحبت کرد.

کارشناس ادبی کانون گلستان نیز در این جلسه گفت: نمایشنامه‌ای نیاز به داستان خوبی دارد که قابلیت تبدیل شدن به نمایشنامه را داشته باشد؛ داستانی که دارای شخصیت‌ها، کنش‌ها، رویدادهای نمایشی، عدم تعادل و تعلیق‌هایی باشد که مخاطب را با خود همراه کند .

در این نشست به اعضا پیشنهاد شد برای نوشتن طرح داستان می‌توانند از محیط اطراف خود سوژه‌های داستانی انتخاب کنند و با توجه به اتفاقات روزانه و شخصیت‌هایی که در اطرافشان می‌بینند تجربه‌های زیستی خود را بنویسند .

در پایان چند کتاب که مناسب نمایش‌نامه‌نویسی بود به اعضا معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =