ویژه‌برنامه‌های «زمین پاک» در مرکزفرهنگی هنری قیدار کانون زنجان

همزمان با روز زمین پاک در تعامل مطلوب و شایسته مرکز قیدار و مدرسه پسرانه حکیم سهروردی شهر قیدار نبی (ع)، ویژه برنامه‌ی (زمین خانه من است) را در بستر برخط و شاد و به صورت حقیقی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ زینب علی‌بیگلو اظهار داشت: همزمان با روز زمین پاک در تعامل مطلوب و شایسته مرکز قیدار و مدرسه پسرانه حکیم سهروردی شهر قیدار نبی (ع)، با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست  و اراده ملی در داشتن زمین پاک با فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست ویژه برنامه‌ی (زمین خانه من است) را در بستر برخط و شاد و به صورت حقیقی برگزار نمودند.

مسئول مرکز فرهنگی هنری قیدار گفت: روز جهانی زمین پاک فرصتی مغتنم است، برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زیست بوم و زیستگاهی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی خواهد رسید و توجه به آن نقش انکارناپذیری را در نهادینه ساختن باور و اراده انسان برای داشتن و حفظ محیطی سالم دارد.

وی یادآور شد روز زمین پاک یک روز نیست بلکه یک جنبش محیط زیستی است، امسال نیز مانند هر سال مرکز فرهنگی هنری قیدار و اعضای فعال و محیط یار همراه با سراسر دنیا این روز گرامی داشته تا همگان از اهمیت زمین و موهبت‌های آن و گام‌هایی که می توانند برای حفظ آن بردارند آگاه شوند.

علی بیگلو ‌ برنامه‌های اجرایی در این روز را عنوان کرد و گفت: فعالیت اسلامی با موضوع اوصاف زمین از دیدگاه قرآن و روایات اسلامی، فعالیت فرهنگی با عنوان خانه سبز من و بیان ضرب المثل با موضوع زمین، تمرین نقد وگفتگو با موضوع (چگونه زمین پاک داشته باشیم)، اجرای قصه با عناوین زمین خانه من است، گلدان خالی، درخت بخشنده، کتابخوانی بر اساس کتاب زمین، سرک کشیدن زیر پوست زمین، درخت زندگی، به اشتراک گذاری پادکست  زمین، دنیای دوست داشتنی من از برنامه آموزشی و فرهنگ سازی در این روز بود.

وی همچنین از اجرای  فعالیت فرهنگی متنوع برای اعضای خود خبر داد و اشاره کرد: کارگاه کاردستی با عنوان دوستی با طبیعت (طراحی و دوخت کیسه‌های پارچه جهت نهادینه کردن فرهنگ نه به کیسه‌های پلاستیکی، به اشتراک گذاری انیمیشن زمین پاک و همچنین به اشتراک گذاری نشریه الکترونیکی با موضوع بازیافت مواد و فواید بازیافت، مسابقه عکاسی با عنوان (زمین پاک و آسمان آبی) ویژه روز زمین پاک، پخش کلیپ آموزش چه موادی را می توان بازیافت کرد و فعالیت‌های ادبی و قرائت دعای زمین پاک از دیگر برنامه‌های اجرایی این روز بود.

وی در آخر ابراز داشت: به امید آینده‌ای سبز و روشن برای کودکان و نوجوانان که عشق و احترام به طبیعت و زمین و درختان در دل مهربان آنها کاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =