نشست مشترک مدیران‌کل کانون پرورش فکری و پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور همکاری‌های مشترک با هدف گسترش کانون شکوفایی خلاقیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان، ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز جهت پرورش خلاقیت و راهکارهای حمایت از ایده‌پردازان با رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، در این دیدار که به منظور هم‌فکری و بررسی ظرفیت‌ها و نقاط مشترک جهت همکاری متقابل در محل پارک علم و فناوری برگزارشد، کبری اخلاقی‌نیا مدیرکل کانون، رسالت کانون را شناسایی و هدفمندسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان دانست و اظهار داشت:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و شعار سال با نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین کانون پرورش فکری فعالیت های علمی مراکز فرهنگی هنری را تقویت خواهد کرد.

کبری اخلاقی‌نیا افزود: کودکان و نوجوانان و همچنین والدین به فعالیت‌های علمی به خصوص رباتیک و علمی متمایل هستند .

و ی ادامه داد: با توجه به اهداف مشترک می‌توانیم از ظرفیت‌های غنی و موجود یکدیگر در زمینه‌ی رشد و حمایت نوجوانان ایده پرداز بهره‌مند و شرایط را برای استعدادیابی برای تمام کودکان و نوجوانان به خصوص اقشار کم درآمد باید مهیا کنیم و امید است با انعقاد تفاهم نامه میان کانون پرورش فکری و پارک علم و فناوری به این امر مهم دست یابیم.

وی افزود: تربیت و حمایت از نوجوانان خلاق و کارافرین و پرورش مهارت اعتماد به نفس در آنها می تواند نقش مهمی زندگی حرفه‌ای این نسل آینده ساز داشته باشد.

در ادامه سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از نگاه ارزشمند مدیرکل کانون به منظور تقویت دانش علمی نوجوانان بیان کرد: سرمایه انسانی و افراد دارای فکر و اندیشه از ابزارهای توسعه‌ هستند که قطعا خدمات قابل ارائه در این مجموعه پرورش و توانمندسازی افراد صاحب ایده می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک با همکاری کانون پرورش فکری بتوانیم مرکز رشد کودک و نوجوان  را راه اندازی کنیم.

هاشمی ادامه داد: با هم افزایی و نگاه علمی و فناوری‌تر به فعالیت‌ها می‌توان برنامه‌های خوبی برای کودکان و نوجوانان اجرا کرد.

او با اشاره به این مطلب که پارک‌های علم و فناوری مکانی برای شکوفایی استعدادها، کسب و کارهای دانش محور می‌باشند و خدمات عمومی، مشاوره‌ای و آموزشی، خدمات فنی و تخصصی و ثبت اختراعات را به عهده دارند اظهار کرد: توجه به کودکان و نوجوانان و آموزش و فرهنگ‌سازی نقش مهمی را در آینده کارآفرینی دانش بنیان کشور دارد.

در این دیدار که با حضور  کارشناسان کانون پرورش فکری و پارک علم و فناوری برگزار شد، مقرر شد جلسات تکمیلی در خصوص عقد تفاهم‌نامه به منظور نحوه‌ی دقیق مشارکت هر یک از دستگاه‌ها برنامه‌ریزی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =