راست ترین سخن، رساترین پند و زیباترین حکایت، کتاب خدا (قرآن) است

محفل انس با قرآن کریم در مرکز فرهنگی هنری قیدار با مشارکت مدرسه دخترانه کوثر و مدرسه پسرانه حکیم سهروردی شهر قیدار نبی (ع) با شعار« راست ترین سخن، رساترین پند و زیباترین حکایت، کتاب خدا (قرآن) است» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ این محفل با شکوه و معنوی با حضور و استقبال دانش آموزان  مدرسه کوثر و مدرسه حکیم سهروردی در کتابخانه مرکز فرهنگی هنری قیدار با هدف ترویج و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی و تقویت فرهنگ انس با کتاب آسمانی قرآنی برگزار شد.

علی بیگلو مسئول امور فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قیدار بیان کرد این برنامه با هدف معرفت افزایی؛ ترویج فرهنگ انس با قرآن؛ جذب علاقمندان به عرصه حفظ قرآن و استعدادیابی ویژه کودکان مقاطع سنی دختران و پسران برگزار شد. همچنین مسابقه نقاشی با موضوع قرآن و خانواده؛ شعرخوانی با موضوع قرآنی و تلاوت قرآن توسط کودکان از جمله برنامه‌های جانبی برنامه بود.

در ادامه برنامه‌ها علی بیگلو در جلسه تمرین نقد و گفتگو با دانش آموزان بیان کرد ماه رمضان فرصتی ارزشمندی برای تعامل بین دانش آموزان و مربیان و معلمان است و اینکه قرآن گنجینه‌ای دارد بی بدیل که اگر شروع کنی به خواندن آن و در پی تک تک کلماتش تفکر ورزی، می توانی به این گنجینه دست پیدا کنی. این گنجینه احساس خوبی است که تمام وجودت را در بر می گیرد. اگر در این دنیا احساس خوبی داشته باشی، یعنی هر روز به سعادت نزدیک و نزدیکتر می شوی.

دانش آموزان و اعضا با الگو قرار دادن این کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می گیرند. امید است با برگزاری این گونه برنامه‌ها در مدارس و کانون بتوان در سطح کشور به اهداف قرآنی دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =