از پرواز بادبادک‌ها تا تشکیل زنجیر انسانی در جزایر و بنادر خلیج فارس

از پرواز بادبادک‌ها تا تشکیل زنجیر انسانی در جزایر و بنادر خلیج فارس به مناسبت روز ملی خلیج فارس در کانون هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ همزمان با ۱۰ اردیبهشت سالروز خروج پرتغالی‌ها از جزیره هرمز و روز ملی خلیج فارس ویژه برنامه‌هایی در مراکز فرهنگی هنری برگزار شد.

خبرهای رسیده ازمجتمع آفرینش حاکی از بازدید حضوری ۱۵ نفر از اعضای کارگاه محیط زیست از غرفه جزیره هرمز واقع در اکوسیستم جانوری مرکز علوم کانون است.

این اعضا توانستند با حضور محیط‌بان علی کریمی ضمن آشنایی با جزیره هرمز با گونه‌های جانوری این جزیره همچون جبیر(گونه‌ای آهو) آشنا شوند.

در اقدامی دیگر از سوی این مرکز با همکاری واحد سیار بندرعباس، معرفی سرزمین و کاردستی ویژه کودکان محله کم‌برخوردار آیت‌الله غفاری صورت گرفت.

در این برنامه بهنوش بلالی‌پور و عارف کریمی مربیان فرهنگی ضمن معرفی خلیج‌فارس مطالبی پیرامون  آداب و رسوم، پوشش مردمان، جزایر، منابع و آبزیان این منطقه‌ای استراتژیک بیان کردند.

در ادامه بلالی پور با شیوه کاغذ و تا کاردستی کاغذ و تا را به این کودکان که در دفتر تسهیلگری آیت‌الله غفاری جمع شده بودند آموزش داد.

واحد سیار بندرعباس با حضور در روستای سرریگ اول ایسین به اجرای فعالیت روزنامه دیواری با دلنوشته های اعضا با موضوع خلیج فارس پرداخت. اجرای فعالیت قصه‌گویی و بازی و سرگرمی از دیگر برنامه‌های این واحد بدین مناسبت بود.

اعضای مرکز شماره ۱ بندرعباس نیز با نوشتن متن ادبی روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند و با ساخت موشک‌های کاغذی در حیاط مرکز  آن را به پرواز در آوردند.

گفتنی است سمیه اسلامی مسئول مرکز شماره ۱ بندرعباس نیز با ساخت انیمیشن گرامی داشت روز ملی خلیج فارس و انتشار آن در گروه‌های مجازی این روز با مخاطبان تبریک گفت.

تهیه ی کلیپ از جاذب‌های بندرعباس  مرکز استان هرمزگان توسط اعضا و انتشار در گروههای مرکز، حضور اعضا به همراه خانواده‌ها در کنار ساحل خلیج فارس و نقاشی روی ماسه نیز از برنامه‌های مرکز شماره ۳ بندرعباس بود.

در مرکز شماره ۲ بندرعباس نیز در روز ملی خلیج فارس فعالیت‌های معرفی ایام و وقایع، نقاشی و معرفی سرزمین با محوریت خلیج فارس در دبستان شاهد برگزار گردید.

اردوی نیم روزی خلیج تا همیشه فارس از سوی مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۴ بندرعباس نیز به این مناسبت با مشارکت مرکز توانمندسازی لبخند مجید  و مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست اشتیاق زندگی برگزار شد.

این برنامه به صورت اردوی نیم‌روزه و در قالب فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری توسط مربیان مرکز با موضوع خلیج تا همیشه فارس برگزار شد.

معرفی ایام و وقایع، کتابخوانی، آموزش اوریگامی، نوشتن دلنوشته درباره خلیج فارس، قصه‌گویی و سفالگری از برنامه‌های اجرا شده در این برنامه بود که به همت فاطمه تقی‌زاده و شهرزاد زارعی مربیان این مرکز اجرا شد.

 در پایان این اردو، اعضا در مراسم افطاری که به همت موسس مرکز توانمندسازی لبخند مجید تدارک دیده شده بود شرکت کردند.

خبرهایی از هرمز حاکی از گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با حضور ۶۰ نفر از کودکان و نوجوانان هرمزی است.

 در نشستی با حضور  عبدالرسول سلمانی رزمنده و راوی راهیان‌نور در مرکز فرهنگی هنری هرمز اعضای کانون با شخصیت، نحوه و محل شهادت شهدای مدافع خلیج فارس جزیره هرمز و اهمیت تنگه هرمز و خلیج فارس آشنا شدند.

همچنین در روز ۱۰اردیبهشت ۱۴۰۱ این مرکز فرهنگی هنری با همکاری دبستان دخترانه شهید آزموده به معرفی این روز مهم پرداخت و با تشکیل زنجیره انسانی در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس تشکیل داده و این روز را گرامی داشتند.  

همچنین در طول این هفته مربیان فرهنگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با این روز را برای اعضای مرکز برگزار خواهند کرد.

گزارش‌های رسیده از شهر بندری غرب استان حاکی از اعلام فراخوان مسابقه عکاسی با عنوان خلیج فارس از نگاه دوربین  ویژه کودکان و نوجوانان بندرلنگه می‌باشد.

این مسابقه به همت ماه‌بی‌بی صفری‌پور مسئول این مرکز و مدرس کارگاه‌های برخط عکاسی طراحی شده است و علاقمندان تا آخر اردیبهشت فرصت دارند در این فراخوان شرکت کنند.

این مرکز همچنین با برگزاری جشن خلیج تا ابد فارس،   اعضا را با استفاده از فعالیت کاردستی و نوشتن خلاق با خلیج فارس آشنا نمود.

دیگر مرکز غرب استان یعنی بستک به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ویژه برنامه خلیج تا ابد فارس را با هدف آشناسازی کودکان و نوجوان با حفظ و نگهداری این گوهر قیمتی که یکی از داشته های مهم ایرانیان است؛ برگزار کرد.  

برنامه های اجرا شده در این روز شامل معرفی خلیج فارس و جزایر آن، چیدن پازل خلیج فارس تزیین و رنگ آمیزی متن خلیج تا ابد فارس، شعر خوانی با موضوع خلیج فارس بود.  

گفتنی است برنامه گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس به دو صورت حضوری و مجازی ویژه کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد.

در جزیره ایرانی ابوموسی نیز به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس با محوریت آشنایی و شناخت هرچه بیشتر آیندگان با خلیج فارس جشن بادبادک‌ها در پارک دولت ابوموسی برگزار شد.  

اعضا همچنین در این جشن در فعالیت نقاشی روی ماسه و ساخت مجسمه‌های شنی شرکت کردند.

کارگاه ساخت سفال، مسابقه عکس خلیج فارس، معرفی کتاب و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و گونه‌های جانوری خلیج فارس سایر برنامه‌های بود که در این جزیره زیبا اجرا گردید.

خبرهای رسیده از شرق استان حاکی از  اجرای برنامه‌های متنوع در کانون میناب با هدف آشنایی اعضا با این سرمایه ملی است.

این مرکز با اجرای فعالیت‌های فرهنگی(معرفی کتاب، شناخت وقایع) فعالیت های هنری (نقاشی و سفال‌گری ساخت ماهی‌های موجود در خلیج فارس) و فعالیت ادبی با عنوان دوست دارم به خلیج فارس بگویم... است.

دیگر مرکز کانون هرمزگان در جنوبی ترین نقطه نقشه ایران واقع در بندرجاسک در شرق نیز با برگزاری کارگاه نقاشی در دبستان شهیده فاطمه رنجبری روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت.

در مدرسه هدف  این بندر ساحلی هم دانش‌آموزان با برگزاری جشنواره بازی بومی محلی به شادی و بازی پرداختند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =