کد خبر: 314214
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
برگزیدگان مهرواره‌ی منطقه‌ای معرفی کتاب «برموج دانایی» اعلام شد

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای معرفی کتاب «برموج دانایی» با موضوع برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ شامگاه گذشته فراخوان مهرواره‌ی منطقه‌ای معرفی کتاب با عنوان «برموج دانایی» که در آبان‌ماه ۱۴۰۰ منتشر شده بود، طی مراسمی با حضور  پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان ‌و حسین سلیمی مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان برگزیدگان خود را اعلام کرد.

مدیرکل کانون هرمزگان در آیین اختتامیه این مهرواره گفت: فراخوان مهرواره منطقه‌ای معرفی کتاب با عنوان «برموج دانایی» در هفته کتاب و کتاب‌خوانی با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی منتشر شد.

وی گفت: این رویداد فرهنگی در محورهای موضوعی معرفی کتاب‌های مورد علاقه مخاطبین و مناسب گروه سنی ۷ الی ۱۸ سال و بزرگسال در استان‌های هرمزگان، سیستان بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان‌جنوبی برگزار گردید.

پشتکوهی ضمن اعلام استقبال خوب شرکت‌کنندگان افزود: اهدافی چون گسترش دامنه‌ی مخاطبان، ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، تقویت لذت خواندن، رشد و پرورش استعداد ذوقی مخاطبان از جمله اهدافی بود که در این مهرواره دنبال می‌شد.

در ادامه این برنامه اجرای معرفی کتاب از رونیا حسینی و مبینا عبدالهی، شعرخوانی حلما انصاری نسب و اجرای زنده موسیقی از محمدمهدی صفت‌زاده برگزار شد. 

در بیانیه هیات داوران این رویداد فرهنگی متشکل از صادق کیایی مقدم، ناهید پذیرایی و راحله باغستانی چنین آمده است: اولین مهرواره منطقه‌ای معرفی کتاب خلاق برموج دانایی را درحالی به اختتامیه می‌رسانیم که به خاطر بیماری کرونا فرصت‌های دور هم جمع شدن را تا حدی از دست داده‌ایم.اما با خلاقیت کودکان ونوجوانان و مربیان توانسته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی جدید، از درخانه ماندن کودکان و نوجوانان ، به عنوان فرصتی برای کتابخوانی و مطالعه استفاده کنیم.

مهرواره معرفی کتاب خلاق برموج دانایی مسیری به بهترین شکل را توسط مراکز کانون پرورش فکری در سراسر استان های (سیستان بلوچستان-خراسان جنوبی-کرمان –یزد وهرمزگان) دنبال کرد و باعث شد حس خوب معرفی کتاب را و تفکر در کتاب را در ذهن علاقمندان عمیق تر نماید.

در این مهرواره با توجه به مجازی بودن نه تنها از کمیت استقبال علاقمندان به معرفی کتاب کاسته نشد بلکه تعداد ۲۵۴ اثر به دبیرخانه ارسال گردید که تمامی فیلم ،کلیپ پادکست‌ها از کیفیت مناسب و بالایی برخوردار بود.

هیات داوران این مهرواره همچنین  شرکت‌کنندگان را در اجرای مناسب‌تر معرفی‌ها به رعایت دقت در درک خوب مطلب، انتقال مناسب محتوا، برخورداری از پیام مناسب و طراحی آغاز و پایان مناسب دعوت کرد.

استفاده از لحن مناسب در هر بخش از معرفی کتاب، انتخاب کتابی که با روحیات  اجرا کننده همخوانی داشته باشد، انتخاب متن مناسب برای گفتگو و معرفی کتاب، انتخاب ایده‌هایی خلاق و ساده و تاثیر گذار و همچنین دقت در حرکات دست و صورت (بدن) جهت همراهی مخاطب  از دیگر مواردی بود که هیات داوران بدان اشاره کرد.

در پایان آیین اختتامیه این مهرواره به همت شرکت تولید برق خلیج فارس هدایایی به برگزیدگان که به شکل حضوری و مجازی برنامه را دنبال می‌کردند؛ اهدا شد.

اسامی برگزیدگان مهرواره‌ی منطقه‌ای معرفی کتاب «برموج دانایی»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =