کد خبر: 314230
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
صد و سی و هشتمین انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب

صد و سی و هشتمین انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری و با حضور راضیه احمدی نویسنده و منتقد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، این برنامه که پنجشنبه ۲۵ فروردین همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری و با حضور راضیه احمدی نویسنده و منتقد همراه بود با نقد و بررسی داستان «پرونده‌ی گرمازده» اثر زهرا تاتار و داستان «دست در دست» اثر محمدجواد مهماندوست ادامه یافت.

راضیه احمدی دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی در روز بزرگداشت «عطار نیشابوری» از تاثیر متون کهن ادبی در ادبیات داستانی معاصر» سخن گفت.   احمدی گفت: هر اثر هنری از دل آثار هنری دیگر بیرون می آید. شناخت آثار کهن باعث می شود که نویسنده یک ارزش افزوده به داستان اضافه کند. وقتی این آثار را مطالعه و درونی کرده‌اید غیر مستقیم در اثرتان نمود پیدا می‌کند و این جدای از گسترده شدن دایره واژگانی و از سطح به عمق رسیدن اثر است.  

احمدی تاکید کرد در بازنویسی یا بازآفرینی متون کهن باید این سوال اساسی را از خودمان بپرسیم که آیا داستان من بر شانه اثر می‌نشیند و آیا می‌تواند بالاتر از جایگاه او باشد و نکته بیشتری را به آن اضافه کند.

مربی ادبی استان فارس در ادامه به شیوه‌های بازنویسی و بازآفرینی متون و تفاوت آن‌ها با ذکر مثال اشاره کرد. او بر مناسب‌سازی متون کهن برای مخاطبان کودکان نیز تاکید کرد.

این نشست با حضور ۱۸عضو نوجوان به صورت حضوری و همزمان در فضای اسکای روم برگزار شد.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =