برگزاری شانزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان سایه‌ی خیال مراکز کهگیلویه و بویراحمد

شانزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان سایه‌ی خیال مراکز کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد، شانزدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان سایه‌ی خیال با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور سمیه آورند ، نویسنده و شاعر، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون کهگیلویه و بویراحمد، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

آورند توصیف کردن در داستان را یکی از نکات مهم در داستان‌نویسی عنوان کرد و گفت:  یک اثر باید دارای  هشت عنصر داستانی باشد که بعضی از این عناصر در هر اثر پر رنگ‌تر است که این همان سبک خاص نویسنده است.

وی  افزود: وجود کشمکش و گره افکنی در داستان بسیار مهم است و از مهمترین ویژگی‌های آن خاص، جذاب و جدی بودن است.

این نویسنده و پژوهشگر به شخصیت در داستان اشاره کرد و تصریح کرد: نویسنده با توجه به این موضوع که خودش خالق شخصیت در داستان استان است بهتر می‌تواند به این موضوع بپردازد و ترس‌ها و نگرانی‌ها در شخصیت پردازی را بوجود آورد.

آورند در پایان خطاب به اعضای نویسنده اظهار داشت: در پیرنگ داستان باید کشمکش بوجود آورد واهداف  شخصیت داستانی را پیگیری و در پایان داستان ،این کشمکش برطرف و تغییر شخصیت داشته باشیم.

 بر اساس این گزارش، عارف مرتضوی پور ،حمیدرضا مهدوی از جمله اعضای نوجوان کانون کهگیلویه و بویراحمد بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی نازنین زهرا هوشیاری و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =