ویژه‌برنامه پنجاه‌بدر در بوستان الغدیر قزوین اجرا می‌شود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با هدف احیا و پاس‌داشت آیین‌های بومی-مذهبی ویژه‌برنامه پنجاه‌بدر را در بوستان الغدیر این شهر برگزار می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین «پنجاه بدر» یکی از سنت‌های قدیمی و خاص قزوینی‌ها برای طلب و دعای باران است که هرسال عصر روز ۱۹ اردیبهشت در باغستان‌های سنتی این شهر برگزار می‌شود.

در این روز شهروندان قزوینی برای ادای این سنت دیرینه به دامان طبیعت می‌روند، گرچه میان این سنت کهن و سیزده‌بدر شباهت‌هایی وجود دارد اما این مراسم قدیمی جنبه معنوی نیز دارد و بسیاری از شهروندان قزوینی برای افزایش رزق و روزی از خداوند تمنای باران می‌کنند.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون استان قزوین در این‌باره گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم و آیین‌های بومی و محلی از ماموریت‌های کانون است.

وی هم‌چنین ایجاد نشاط اجتماعی، حفظ و پاس‌داشت اعتقادات و باورهای سنتی و دینی در میان کودکان و نوجوانان را از اهداف برگزاری این برنامه عنوان کرد.

بر همین اساس مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین نیز برای این آیین ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که حضور کامیونت نمایش سیار و اجرای نمایش‌های عروسکی، قصه‌گویی، شعرخوانی و معرفی آداب و رسوم استان قزوین در طلب باران از آن جمله است.

ویژه‌برنامه پنجاه بدر عصر روز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸/۳۰ تا ۲۰ در بوستان الغدیر شهر قزوین برگزار و از تمامی علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا حضور پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =