فعالیت‌های کانون مکمل  فعالیت‌های آموزش و پرورش است

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در مراسم تجلیل از معلمان دبستان «ولایت فقیه» همکاری کانون و آموزش و پرورش را نزدیک و فعالیت‌های مربیان کانون را تکمیل کننده فعالیت‌های معلمان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز این مقام مسوول که به همراه جمعی از کارشناسان در مدرسه ولایت فقیه حضور یافته بود، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، معلمی را شغل انبیا  و فعالیتی پر زحمت و پر ارج و مرتبه دانست و افزود ما هر آن چه داریم مدیون  معلمان هستیم و باید قدر این قشر زحمت‌کش را دانسته و سعی کنیم به نحو شایسته‌تر از این عزیزان تجلیل کنیم.

فلاح، حضور در مدرسه را تجدید خاطرات و برگشتن به حال و هوای دلچسب دوران کودکی خواند و گفت امروز از بهترین خاطرات کتاب زندگی ما خواهد بود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با تشکر از استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان که برنامه‌ریزی خوبی برای حضور مسوولان استان در مدارس و تجلیل از معلمان داشته‌اند گفت  این برنامه به ما یادآوری کرد که بیایم و ضمن دیدار با معلمان عزیز  یک بار دیگر شان، جایگاه و مقام  این بزرگواران را  به خودمان و دیگران متذکر شویم .

وی همچنین گفت خوشحالیم که فعالیت‌های ما مربیان در کانون مشابه فعالیت‌های شما معلمان عزیز و در جهت کمک به امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است و ادامه داد ما در کانون تلاش می‌کنیم تا آن چه را که کودکان و نوجوانان از طریق فعالیت‌های آموزشی مدرسه و محدودیت‌های آن فرصت دریافتش را ندارند در قالب فعالیت‌های غیر مستقیم فرهنگی، هنری و ادبی به بچه ها انتقال داده و آن‌ها را دارای شخصیت متعادل و آگاه به مهارت‌های زندگی تربیت کنیم.

این مقام مسوول از صبوری و درایت و همکاری معلمان عزیز قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد که با تعامل بیشتر کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و فرصت کتابخانه سیار برای مناطقی که از مراکز ثابت کانون دور هستند، امکان آموزش و پرورش مناسب برای کودکان و نوجوانان استان فراهم شده و این نسل برای ساختن آینده جامعه آماده شوند.

فلاح در پایان از معلمان خواست تا با حضور در مراکز کانون و آشنایی با کتاب‌ها و فعالیت‌های آن زمینه حضور کودکان و نوجوانان در مراکز را فراهم کرده و از فعالیت‌های این سازمان برای درک صحیح مطالب آموزشی بهره ببرند.  

کانون و آموزش و پرورش دو بال تربیت

سید عابدین نوری رابط اداره کل آموزش و پرورش در این برنامه نیز ضمن تشکر از سرپرست و همکاران کانون البرز، ارزش گذاشتن به معلمان را ارزش گذاشتن به این جایگاه خوانده و افزود امیدواریم چنین برنامه هایی به تقویت جایگاه معلمان در جامعه کمک کند و ادامه داد ارتقا جایگاه معلمان ارزش گذاری به علم است.

وی ادامه داد خداوند متعال وعده داده است که جایگاه اهل علم رفیع و بلند است و اگر چه گاهی معلمان در برنامه‌ریزی‌ها در سطح بالایی نیستند اما در آسمان علم و دانش همیشه می‌درخشند و خوشحالیم که امسال در این برنامه تنها آموزش و پرورش از همکاران خود تشکر نمی‌کند بلکه دیگر دستگاه‌ها نیز به اهمیت این تجلیل پی برده‌اند و یقینا تجلیل مدیران ارشد باعث دلگرمی همکاران خواهد بود و توجه دیگر اقشار جامعه را به سوی این عزیزان زحمت کش جلب خواهد کرد.

وی همچنین کانون و آموزش و پرورش را دو بال تربیت خواند و افزود این دو مجموعه در یک راستا تلاش می‌کنند.

نوری در پایان در خصوص جایگاه والای معلم در ادیان مختلف به ویژه در دین مبین اسلام سخن گفته و ضمن ابلاغ سلام واحترام مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج از همکاران خود در دبستان ولایت فقیه کمالشهر قدردانی کرد.

فاطمه سلطانیان، مدیر مدرسه ولایت فقیه نیز در این نشست از حضور مسوولان کانون پرورش فکری و اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار قدردانی کرد.

گفتنی است در پایان این برنامه که روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد با اهدای لوح تجلیل و گلدان‌های گل از کادر آموزشی دبستان «ولایت فقیه» تجلیل شد .

گزارش تصویری 

لازم به توضیح است طرح تجلیل از معلمان مدارس استان به درخواست مدیرکل آموزش و پرورش البرز و تاکید استانداری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم انجام شد.

در این طرح تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان موظف شدند در برخی مدارس حضور یافته و از خدمات شایسته معلمان تجلیل کنند.

بر اساس این خبر  روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز آیین مشابهی برای معلمان دبستان«آزاده» در همین منطقه با حضور سرپرست و جمعی از کارشناسان کانون استان  برگزار خواهد شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =