تربیت دینی کودکان ضامن صیانت از نسل آینده در برابر انحرافات است

تولیت آستان قدس رضوی تربیت مناسب دینی کودکان و نوجوانان را ضامن صیانت از نسل آینده در برابر انحرافات دانست و گفت: اگر پرورش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان به‌درستی انجام شود، با وجود طوفان‌های فکری و اعتقادی می‎توان آینده‌ای روشن را برای نسل آتی کشور برای ایستادگی در برابر انحرافات متصور بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در دیدار با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در حرم مطهر رضوی انجام شد، کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین اقشار جامعه و همت و تلاش کانون پرورش فکری را جزو بااهمیت‌ترین فعالیت‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: دوران کودکی و نوجوانی بی‌تردید از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین سال‌های حیات آدمی است، زیرا در این دوران به‌تدریج پایه‌های شخصیت و تفکر انسان شکل می‎گیرد.
وی کودکی و نوجوانی را مهم‌ترین فصول زندگی انسان برای تربیت خواند و تصریح کرد: به هر میزان امروز برای تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان بکوشیم، نوعی سرمایه‌گذاری است که نتیجه آن در آینده کشور نمایان خواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشد و شکوفایی نسل آینده کشور، عنوان کرد: از نگاه معنوی و دینی ،تربیت انسان جزو ارزشمندترین و مقدس‌ترین اعمال است؛ اگر پرورش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان به‌درستی انجام شود، باوجود  طوفان‌های فکری و اعتقادی می‎توان آینده‌ای روشن را برای نسل آتی کشور متصور بود، زیرا تربیت درست باعث می‌شود تا فرد بتواند خود را در برابر انحرافات حفظ کند.
وی اضافه کرد: جریان تفرعن، استکبار و صهیونیسم با تهاجم فرهنگی به‌ویژه از طریق فضای مجازی و تبلیغات و سرمایه‌گذاری‌های کلان به دنبال معنویت‌زدایی از جامعه بشری است و تلاش دارد با ترویج مادی‏گرایی و ترغیب انسان‌ها به معنویت‎های کاذب یا معنویت بی‌روح، دین زدایی و دوری از معنویت دینی را در جهان حاکم کند.
حجت‌الاسلام‌ مروی در ادامه به اهمیت فعالیت در حوزه تربیت دینی نسل نوجوان اشاره و اظهار کرد: کسانی که در جهت تربیت اسلامی نسل آینده کشور برگرفته از قرآن و سیره نبوی و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) می‎کوشند و تلاش دارند معنای باطنی آیات الهی و اعمال و افعال رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را در جامعه ترویج کنند، کار بسیار ارزشمند و مقدسی را انجام می‌دهند.
وی ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از ابزارها و فناوری‌های روز در تربیت کودکان و نوجوانان، به اهمیت ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به ارزیابی میزان اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی تأکید دارند و به‌طورکلی وجود نظام ارزیابی اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی از ملزومات مهم برای تمام دستگاه‌های فرهنگی است.
حجت‌الاسلام مروی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه کودک و نوجوان، عنوان کرد: کار کودک و نوجوان در آستان قدس امری جنبی و حاشیه‌ای نیست، بلکه کار اصلی و یکی از وظایف مهم بخش‌های فرهنگی است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اختصاص رواقی ویژه کودکان در حرم مطهر امام رضا(ع)، به فعالیت‌های مؤسسه جوانان آستان قدس اشاره و عنوان کرد: باید همکاری نزدیکی میان مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شکل بگیرد، ارتباطی تنگاتنگ و همیاری فعال که دو طرف بتوانند از تجربیات و ظرفیت‌های یکدیگر در جهت تربیت هرچه بهتر نسل آینده کشور استفاده کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده همکاری با آستان قدس است
همچنین در این دیدار مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این کانون ارائه و اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای ذیل وزارت آموزش‌وپرورش بوده و  بیشتر در حوزه شناسایی استعدادها و شکوفایی آن‎ها در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری تلاش دارد زمینه بروز خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان را فراهم کند، گفت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از کمیت، کیفیت اهمیت دارد و در فضای مراکز این کانون کلیدواژه «ایمان» مورد تأکید است.
علی‌اکبرزاده با اشاره به فعالیت یک هزار و ۳۳ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور، اظهار کرد: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشاراتی شناخته شده و مورد اعتماد برای خانواده‌هاست، همچنین این کانون همه ساله فیلم‌های کوتاه و بلندی را در زمینه‌های مختلف تولید می‌کند که نه‌تنها در سطح کشور بلکه در سطح دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد و تمامی آن‌ها بار تربیتی دارند.
وی افزود: همچنین کانون با برخورداری از شورای نظارت بر اسباب‌بازی، وظیفه هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی در کشور را بر عهده دارد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: کانون زبان ایران که یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های آموزش زبان‌های خارجی در کشور بوده، ذیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت دارد و ۹ زبان زنده دنیا را آموزش می‌دهد که در حال حاضر ۲۲۰ هزار زبان‌آموز در این مرکز مشغول تحصیل زبان‎های مختلف هستند.
علی‌اکبرزاده در بخش پایانی سخنان خود از آمادگی این کانون برای فعالیت در حوزه آموزش سبک و سیره رضوی و شناساندن هر چه بهتر و بیشتر  حضرت رضا(ع) به کودکان و نوجوانان خبر داد و عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها و تعاملات با آستان قدس رضوی بوده و آماده است به‌عنوان سربازی فرهنگی در خدمت فعالیت‎های مرتبط با حضرت رضا(ع) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =