اجرای ۵۰ برنامه مرتبط با نجوم در مراکز فرهنگی و هنری کانون خراسان جنوبی

با هدف معرفی ویژه برنامه‌های نجوم در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری بیش از ۵۰ عنوان برنامه علمی و فرهنگی در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی در نشست شورای فرهنگی این اداره کل اعلام کرد، با هدف معرفی بیشتر برنامه های نجوم مراکز فرهنگی وهنری کانون و با توجه به قرار گرفتن در هفته نجوم، بیش از ۵۰ برنامه مختلف علمی و فرهنگی در سطح مراکز فرهنگی وهنری کانون در سطح استان  در حال اجرا است.

وی ادامه داد: فعالیت نجوم یکی از برنامه‌های جذاب در کانون است که بچه‌ها با کسب تجربه‌های نجومی بیشتر در کانون، درک بهتری از دنیای طبیعی، بینش دینی و خداشناسی  به دست خواهند آورد و بر همین اساس برنامه‌هایی از قبیل معرفی کتاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان، نشست انجمن نجوم آفرینش، معرفی بزرگان و مشاهیر حوزه علم نجوم، قصه‌گویی، رصد سیارات و ماه، برپایی کارگاه کاردستی ساخت عروسک‌های خلاق فضایی، برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

حمیدی با بیان اینکه برای اولین بار در استان چهار آسمان نمای دیجیتال ثابت در استان توسط کانون پرورش فکری احداث شده است گفت: معرفی آسمان نماهای دیجیتال به مسئولان، اولیای تربیتی و کودکان و نوجوانان، دعوت از مدیران مدارس و معلمان درس علوم جهت بازدید از آسمان‌های دیجیتال، برنامه ریزی جهت برگزاری نشست‌های  تخصصی و بازدید از آسمان نماها از برنامه‌های ویژه‌ی مراکز شماره دو کانون در بیرجند و طبس، مرکز فرهنگی وهنری درمیان و فردوس است که از امکان آسمان‌نمای دیجیتال بهره‌مند هستند.

گفتنی است ویژه برنامه‌های نجوم مراکز کانون خراسان جنوبی از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =