قول مساعد فرماندار در ایجاد دومین مرکز فرهنگی کانون در شهر قاین

فرماندار قاینات در نشست کاری خود با مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی از کانون به عنوان مرکز بلوغ افکار کودکان و نوجوانان در حوزه های فرهنگی، هنر ی و ادبی یاد کرد و در خصوص ایجاد دومین مرکز فرهنگی کانون در این شهرستان قول مساعد داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره  حمیدی مدیر کل کانون استان روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه طی سفر به شهرستان قاین با حمیدرضا برات‌زاده سرپرست فرمانداری این شهرستان دیدار و در خصوص برنامه‌ها و اهداف کانون در این شهرستان گفت‌وگو کرد.

بر اساس این خبر حمیدی در این نشست کاری به تشریح اهم فعالیت‌های کانون در شهرستان قاین و راهبردهای تعیین شده برای برنامه‌های سال جاری پرداخت و گفت: در مراکز کانون ۶۲ فعالت فرهنگی، هنری و ادبی، علمی و دینی کتاب محور به کودکان ونوجوانان عادی و با نیازهای ویژه ارایه می‌شود که در سال ۱۴۰۱ این برنامه‌ها با تاکید بر مبانی تربیت دینی و ارزش‌های دین مبین اسلام و با بهره گیری از ظرفیت‌های درون سازمانی و با مشارکت دستگاه‌های هم‌سو انجام می شود.

وی در خصوص ظرفیت‌های کانون در این شهرستان گفت: در حال حاضر یک مرکز ثابت و فراگیر کانون و یک کتاب‌خانه سیار به کودکان ونوجوانان این شهرستان خدمات رسانی می کنند که با توجه به گستردگی شهر قاین تنها مرکز ثابت کانون پاسخ‌گوی نیاز مخاطبان نیست و ایجاد مرکز جدید کانون در این شهرستان مساعدت مسئولین شهرستان در تخصیص زمین و اعتبار لازم را می طلبد.

تشریح خدمات کانون زبان در شهرستان، پیگیری سند مالکیت ساختمان مرکز فرهنگی و هنری و فراگیر قاین از دیگر مواردی بود که مدیر کل کانون استان به آن اشاره کرد.  

در ادامه‌ این دیدار برات‌زاده سرپرست فرمانداری نیز طی سخنانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  را مرکز بلوغ افکار کودکان و نوجوانان در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تعامل و همکاری بین مجموعه‌های فرهنگی باعث رشد و شکوفایی فرهنگ می شود.

وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را  مملو از ظرفیت‌های  فرهنگی دانست و گفت: نهادها و ادارات باید در جهت رسیدن به اهداف کانون تلاش‌های لازم را انجام دهند .

برات زاده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان را به عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه کودک و نوجوان  عنوان کرد و گفت: مربیان کانون  باید با تولید محتوای مناسب، که در تربیت کودکان و نوجوانان نقش موثری دارد  نسل جدید را آشنا  کنند.

فرماندار شهرستان قاین در این دیدار که صیفی ، مربی مسئول مرکز قاین و آدینی کارشناس مسدل فرهنگی و ادبی و هنری اداره کل کانون نیز حضور داشتند در خصوص پیگیری ایجاد دومین مرکز کانون در شهرستان قول مساعد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =