کانونی‌ها به روستای لمرسفلیِ تالش  رفتند

دانش‌آموزان مدرسه شهید قلی ارشادی روستای «لمرسفلی» در بخش اسالم شهرستان تالش، میزبان کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه‌ فرآیندمحور «با بچه‌های روستا» که چندسالی است به‌منظور توسعه عدالت فرهنگی، افزایش گستره مخاطبان و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کمتر برخوردار شهری صورت‌می‌گیرد، این بار با میزبانی کودکان و نوجوانان روستای لمر سقلی در شهرستان تالش برگزارشد.

این درحالی‌است که همراهی کارشناسان حوزه آفرینش‌های فرهنگی، ادبی و هنری کانون استان گیلان، مربیان مرکز فرهنگی هنری  و  کتاب‌خانه پستی تالش نیز بستری برای ارایه هرچه بهتر خدمات فرهنگی و نشاط‌بخشی افزون‌تر به کودکان دانش‌آموز مدرسه شهید قلی ارشادی، به ویژه در مسیر بازطراحی و گسترش فعالیت‌ها در روزهای پساکرونا فراهم‌کرد.

طی این ویژه‌برنامه که روز سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ صورت‌پذیرفت، آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با فعالیت‌های حضوری و برخط کانون مورد توجه قرارداشت و معرفی کتاب‌ «نماز، چشمه پاکی‌ها»،  قصه‌گویی از کتاب«پیامبر و قصه‌هایش» و برپایی کارگاه فعالیت‌های ادبی و هنری نیز در دستورکار قرارگرفت.

مربیان کانون هم‌چنین از اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان سخن‌گفتند و عضویت در کتاب‌خانه‌های پستی، سیار روستایی و ثبت‌نام در کارگاه‌های مجازی کانون را فرصتی برای مخاطبان مناطق روستایی و حاشیه شهرها  که به مراکز فرهنگی هنری ثابت دسترسی ندارند، اعلام‌کردند.

براساس این گزارش، اجرای مسابقه حضوری«آوای قرآن»، آشنایی کودکان با «یک شاعر گیلانی»، امانت‌دهی کتاب و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان روستای لمرسفلی، از دیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته در قالب ویژه‌برنامه «با بچه‌های روستا»  محسوب‌می‌شد.

شایان‌ذکر است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ضمن برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط، با بهره‌گیری از ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۴ کتاب‌خانه پستی، ۲ مرکز فرهنگی هنری فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص)، یک کتاب‌خانه سیار شهری و ۳ کتابخانه سیار روستایی، به آینده‌سازان ایران اسلامی خدمات فرهنگی ارایه‌می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =