آیین‌های مناسبتی در کانون استان قزوین

برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی هفته معلم، هفته نجوم و هفته سلامت خبر از تکاپو و پویایی این روزهای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در اردیبهشت ماه سال 1401، مناسبت‌های هفته معلم، هفته نجوم و هفته سلامت بهانه‌های خوبی برای همراهی بیشتر مراکز فرهنگی و هنری کانون استان با مخاطبان‌شان شد.

هم‌زمان با هفته معلم با حضور کودکان و نوجوانان در مراکز کانون و همچنین  با حضور مربیان در مدارس استان برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی برگزار شد.

در هفته معلم امسال مربیان مراکز فرهنگی و هنری خاکعلی، ضیاآباد، شماره یک قزوین، الوند، مجتمع، تاکستان یک و دو، کتابخاانه سیار روستایی آبیک ،محمدیه، اقبالیه، کتابخانه سیار روستایی دو و مرکز شماره دو کانون آبیک با حضور در مدارسی که تاکنون بیشترین همکاری را با برنامه‌های کانون داشته اند، با اهدای لوح سپاس با امضای مدیرکل کانون از مدیران و معلمان این مدارس قدردانی کردند و در ادامه به معرفی و اطلاع رسانی بیشتر فعالیت‌‍‌ها و برنامه‌های کانون پرداختند.

هم‌چنین با هماهنگی مرکز فرهنگی و هنری مجتمع به همت واحد هنرهای نمایشی کانون نمایش«هیس، ما یک نقشه داریم» برای 500 دانش‌آموز اجرا شد.

هم‌چنین در این هفته فعالیت‌های معرفی شخصیت شهید مطهری، خاطره گویی، کتابخوانی، کارگاه ساخت کارت تبریک روز معلم، بحث آزاد درباره نقش معلم و راهنما در زندگی با بیان احادیث در این مورد و کارگاه نقاشی در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون قزوین انجام شد.

به مناسبت هفته نجوم با همکاری واحد نجوم دفتر استان، مرکز فرهنگی و هنری محمدیه با هماهنگی با مدارس فعالیت‌های معرفی کتاب، شناخت مفاخر دانش ستاره شناسی و بازدید از آسمان‌نمای کانون را برای بیش از صد دانش‌آموز این شهر انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین هم در هفته نجوم ویژه برنامه «آسمان شگفت انگیز» را با حضور در مدرسه شهید همت برای 38 دانش‌آموز اجرا کرد.

معرفی کتاب، بحث آزاد درباره علم نجوم، کهکشان شیری و اجرام آسمانی، کارگاه کاردستی ستاره و معرفی واحد نجوم کانون و دعوت برای عضویت در مرکز از فعالیت‌های این برنامه بود.

معرفی کتاب، کارگاه کاردستی، معرفی ستاره شناسان ایرانی و فعالیت علمی درباره آسمان و شگفتی‌های آن برای اعضا از دیگر فعالیت‌های این مرکز در هفته نجوم بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون خاکعلی هم به مناسبت هفته نجوم از اعضای برگزیده مسابقات علمی با همکاری بخشداری و نهاد کتابخانه‌های بخش بشاریات قردانی کرد.

مربیان مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان به مناسبت هفته سلامت با حضور در مراسم افتتاح اتاق سلامت در مدرسه شهید حسن طاهرخانی توسط رییس آموزش و پرورش تاکستان، فعالیت‌های سرود، کارگاه نقاشی و تقدیر از سفیران سلامت این مدرسه را انجام دادند.

هم‌چنین نمایشگاهی از آثار کاردستی دور ریختنی‌های اعضای این مرکز به مناسبت هفته سلامت در مدارس برپا شده است.

به مناسبت سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» مراکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان البرز با نمایشگاه «معرفی مشاغل» همکاری کردند.

این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۲ اردیبشت در فضای دانشگاه کار شهرستان البرز برپا شده  بود و مراکز شهرستان البرز ( الوند، شریفیه و محمدیه) در این نمایشگاه با اجرای فعالیت‌های فرهنگی،هنری و ادبی و معرفی کانون حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =