سفری که برای کانونی ها ماندگار شد

13 سال از سفر مقام معظم رهبری در 22 اردیبهشت و یا در گویش کردی، "گولان" در سال 1388 به استان کردستان گذشت، سفری که اتفاقات مهمی را در جهت توسعه برای استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، رقم زد.

در این روز شور و هیجان فضای شهر را گرفته بود، به ناگاه بغض انتظار ترکید و صدای شادی و شوق در شهر پیچید، کردستان یکپارچه غرق در شور و نشاط شد و دست‌ها به نشانه دعا به سمت آسمان رفت.

رهبر معظم انقلاب در جمع مردم سنندج در میدان آزادی این شهر، اولین مدال افتخار را به استان کردستان دادند و فرمودند "استان کردستان یک استان فرهنگی است."

در جریان سفر مقام معظم رهبری به کردستان، 7 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان ایران، در سنندج به تصویب رسید و تعداد مراکز کانون به 25 مرکز فرهنگی هنری افزایش پیدا کرد که در حال حاضر کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های سنندج، مریوان، صاحب، موچش و روستای‌های اطراف بانه از مزایای آنها بهره‌مند هستند.

همچنین در ادامه این سفر پرخیر و برکت 22 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به ساخت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای صاحب، موچش، بانه ، مریوان، سنندج و کتابخانه سیار روستایی بانه اختصاص پیدا کرد.

 این مراکز در سالروز 22 گولان، مراکز شهرستان‌های بانه، موچش، صاحب، مریوان ، سنندج و کتابخانه سیار روستایی بانه افتتاح و تعداد مراکز استان به 20 مرکز ثابت و سه کتابخانه سیار روستایی افزایش پیدا کرد.

معاون توسعه و منابع انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در آیین بهره‌برداری از این مراکز در استان کردستان با تأکید بر توسعه عدالت فرهنگی؛ محرومیت‌زدایی فرهنگی را از اولویت‌های کانون در سطح کشور عنوان کرد .

ساختمان کانون زبان سنندج نیز از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان است که از سال 1392 عملیات اجرایی آن آغاز شده بود در ساختمانی با زیربنای ۳‌هزار و 450 مترمربع در سه طبقه احداث شده در این مرکز زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، عربی و روسی به زبان‌آموزان آموزش داده می‌شود.

این ساختمان دارای 11 کلاس آموزشی، لابراتوار، سالن اجتماعات و همایش‌ها، اتاق اساتید و 4 اتاق اداری است.

در راستای توسعه کتابخانه‌های سیار روستایی به ویژه در روستاهای مرزی و کم‌تر برخوردار از امکانات کتابخانه‌ای، کتابخانه سیار روستایی بانه نیز از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری  افتتاح شد که سال‌هاست کودکان و نوجوانان روستاهای اطراف بانه از کتابخانه و فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی این کتابخانه بهره مند هستند.

یکی از نیازمندی‌های کودکان و نوجوانان امروزی ایجاد انگیزه و شور و نشاط می‌باشد چرا که شادی و نشاط، حق کودکان این سرزمین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =