نشست تخصصی نحوه‌ی رصد پدیده‌های نجومی برگزار شد

مربیان و اعضای نوجوان مراکز کانون خراسان جنوبی، طی نشستی تخصصی با حضور هادی بابایی کارشناس و فعال نجوم از استان گیلان با نحوه‌ی رصد پدیده های نجومی بیشتر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی،  طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این نشست که با حضور جمعی از مربیان و اعضای نوجوان مراکز کانون استان به صورت مجازی برگزار شد برگزاری کارگاه‌های آموزشی نجوم را مفید و کاربردی دانست و ابراز امید واری کرد که فعالیت نجوم در مراکز با قوت بیشتری در مسیر خود حرکت کند.

وی در اهمیت علم نجوم و برنامه‌های مرتبط با آن در مراکز کانون گفت: فعالیت‌ نجوم فرصت مناسبی برای پاسخ به سوالات و چراهای ذهنی کودکان ونوجوانان است.

حمیدی افزایش روحیه پرسش‌گری در کودکان ونوجوان را دیگر اهمیت‌های علم نجوم یاد کرد و افزود: انتظار داریم که حس کنجکاوی در کودکان ونوجوانان تقویت شود و فرصت بروز خلاقیت و اعتماد به نفس را در آنان ایجاد و علاوه بر این منتج به ایجاد حس تفکر دینی و آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآن  و تقویت نگرش مثبت نسبت به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شود.

بر اساس این خبر، پس از صحبت‌های مدیر کل کانون استان «هادی بابایی» کارشناس و فعال نجوم، به ارایه مباحث خود در این کارگاه مجازی پرداخت.

معرفی پدیده‌های نجومی شاخص سال ۱۴۰۱ و نحوه‌ی رصد این رویدادهای نجومی و همچنین کار با نرم افزارهای شبیه ساز جهت انجام این رصد در آسمان نماهای دیجیتال کانون را برای مربیان و اعضای نوجوان حاضر در این نشست تشریح و به سوالات آنان پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =